Jump to content

Demping av 300AAC Blackout


Stiansim80

Recommended Posts

Noen som har erfaring med demping av 300 BLK, 40'ish løpslengde og sub-ammo ? 

 

Har testet med Stalon Xe149 som egentlig er en demper som håndterer magnum kaliber. Funket ok, men sitter med en følelse av at Børsa kunne vært enda mer dempet. 

 

Har sett A-tec Sub-5 men få tilgjengelig i markedet. 

Link to comment
Share on other sites

Du har vel allerede en fullvoksen standarddemper til en patron som lager små gassvolum, men noe mer demping kunne du få med å gå opp i dempervolum.

 

Først og fremst hadde det vært nyttig å kronografere ladningen, for å se om det er farten som sniker seg litt for nærme lydhastigheten. 

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

spindrift skrev (3 timer siden):

Du har vel allerede en fullvoksen standarddemper til en patron som lager små gassvolum, men noe mer demping kunne du få med å gå opp i dempervolum.

 

Først og fremst hadde det vært nyttig å kronografere ladningen, for å se om det er farten som sniker seg litt for nærme lydhastigheten. 

 

 

 

Har tenkt på det med kronografering. Er vel nært optimalt med rundt 16" løp. Har lest at løp på 50cm pluss faktisk bremser hastigheten subsonisk. 

Jeg får måle hastigheten og se. 

 

Når du skriver opp i dempervolum, tenker du på diameter på demperen? 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenker volum, som er funksjon av både diameter og lengde (spesielt foran munningen). Men før jeg hadde kjøpt ny demper, ville jeg sjekket farten.

 

Selv om kula ikke bryter lydmuren, kan luften som fortrenges av kula gjøre det hvis kulehastigheten ligger for tett oppunder lydfarten. Hvis det er kulestøy du hører, vil jo ikke en ny demper gjøre så mye forskjell.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...