Jump to content

Handle ladekomponenter frå utlandet (USA)


stigamundsen

Recommended Posts

Har då fått tak i (venter på godkjent søknad, sjølvsagt) ei Browning 71 bøyebørse i 348 Winchester. Kan vel seiast at ladekomponenter ikkje er hyllevare på den lokale våpensjappa. Ser at det er fleire produsentar i USA som lager kuler og lagerfører hylser. 

 

Er det nokon som kjenner til prosedyren med å kjøpe ladekomponenter frå USA? Har vore i kontakt med Hammer Bullets, og dei er villige til å sende. Berre usikker på om eg treng noko godkjenning. 

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som om eg har klart å skaffe meg hylser. Har og fått tak i litt kuler. Nok til å kome meg i gang med :-)

 

Støype sjølv er absolutt ein moglegheit. Fekk ei støypeform i sommar til ei papirvikla kule til 358 Winchester/350 Rem mag. Denne slepp kuler på ca .351/350, og 240 gr. Kan kalibrere den ned til .349 med NOE kalibreringsdier. Så denne skulle fungere. 

 

Tanken med å bestille frå USA var at Hammer Bullets lager kopparkuler til 348 Winchester. Og det trur eg ikkje eg skal hive meg på å lage... Endå :-) 

Link to comment
Share on other sites

Har brukt Reloading International flere ganger tidligere. De fixer akt på US side. Selv må du bare ordne en importtilatelse (=vanlig våpensøknad) som du må fremvise i tilfelle kulene blir stoppet i tollen. Jeg har ikke tidligere hatt noen importtillatelse og dette har gått bra med unntak av en gang. Da ordnet det seg med noen telefoner og e-poster frem og tilbake. Tollerne ga seg da de skjønte at det ikke finnes et skjema for import av ladekomponenter til privatpersoner. Snakket senere med politiet som sa jeg kunne bruke vanlig våpensøknad.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

jjrckd skrev (16 minutter siden):

Har brukt Reloading International flere ganger tidligere. De fixer akt på US side. Selv må du bare ordne en importtilatelse (=vanlig våpensøknad) som du må fremvise i tilfelle kulene blir stoppet i tollen. Jeg har ikke tidligere hatt noen importtillatelse og dette har gått bra med unntak av en gang. Da ordnet det seg med noen telefoner og e-poster frem og tilbake. Tollerne ga seg da de skjønte at det ikke finnes et skjema for import av ladekomponenter til privatpersoner. Snakket senere med politiet som sa jeg kunne bruke vanlig våpensøknad.

Supert. Takker for informasjon. Då lar det seg i alle fall gjere.. Om en det vert litt ventetid :-) Kan du søke digitalt? Eller må du sende inn papirsøknad?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nå forsøkt enklere ting enn det hos Jaktdepotet uten at de har fått det til.

f.eks kjøre 8 timer tur/retur for å hente en vare jeg ringte å spurte om før jeg satt meg i bilen bare for å oppdage at de allikevel solgte den før jeg rakk bort. Ingen beklagelse, ingen forsøke på å gjøre opp for seg. Bare et arrogant trekk på skuldrene.

 

Mø**abutikk jeg aldri mer handler hos noen gang.

Finnes konkurrenter som forstår kundeservice eller service generelt.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bartemannen skrev (59 minutter siden):

Mø**abutikk jeg aldri mer handler hos noen gang.

Finnes konkurrenter som forstår kundeservice eller service generelt.

Har handla litt ladekomponenter og ein kikkert hjå dei tidligare. Gjekk greit det. Men har høyrt litt forskjellig..

 

spindrift skrev (48 minutter siden):

Nei, jeg har ikke forsøkt slike "spesialbestillinger". Men det kan jo være verdt et forsøk! 

 

Får kontakte dei når det vert aktuelt. Om det berre er å slenge inn ein søknad og så bestille avgårde, er jo ikkje det heller heilt uoverkomeleg :-) 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Bartemannen said:

Mø**abutikk jeg aldri mer handler hos noen gang.

Finnes konkurrenter som forstår kundeservice eller service generelt.

 

Your milage may vary. I samme sjappe har jeg opplevd at personalet tilbyr å ringe en kompis som kanskje har noe liggende. De strakk seg lenger enn langt for å hjelpe meg.

For the record: Jeg har også opplevd å nesten bli kasta ut, fordi jeg ble litt nærgående bak disken. Det pleide å være litt selvbetjening, men så endret det seg på et tidspunkt. Gamle dumme mannen (meg) fikk det ikke med seg. Den ivrige rookien på arbeidsmarkedstiltak jobber ikke der lenger. Jeg er fremdeles kunde ;-)

Link to comment
Share on other sites

spindrift skrev (11 timer siden):

Apropos støpekuler;

Det er ikke utenkelig at du kan kalibrere ned en .358- kule, gjerne en GC-kule, men uten GC installert. Den kan ende opp som en .349 plain base, som du så kan lakkere (og kalibrere en gang til). 

Fekk tak i ei støypeform for papirvikla kuler til .358. Denne slepp kuler rett over .350. Har både .350 og .349 NOE collet dies så har den moglegheita og. Men dette vert jo heilt slettvegga kuler. 

 

Har du noko erfaring med slettvegga blykuler? Tenkjer jo det skal gå greit, men kanskje ikke vits å byrje på toppen av ladetabellen...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...