Jump to content

Kikkert for enøyet!


Gullars

Recommended Posts

Litt usikker på om jeg skulle legge tråden her eller optikk så moderator er velkommen til eventuelt flytte tråden.

 

Er på utskikk etter en kikkert for meg! Utfordringen er at jeg skadet venstre øyet mitt da jeg var guttunge så det er ikke brukenes til noe. Så jeg lurer på om det er noen kikkerter for 1 øye bortsett fra slike spotting scope?

Link to comment
Share on other sites

Det finnes, har sett forskjellige utgaver av monokularer på E-Bay. De jeg har sett ser ut som en halv kikkert (om de koster halvparten, har jeg ingen formening om) og er stort sett av "high end" produsenter som Zeiss og Swarowski...

 

Jeg hadde forsøkt å ta kontakt med noen av de store optiske nettsjappene og forhørt meg om hva de kunne bidratt med.

Link to comment
Share on other sites

Eg har ein monokulær 3x12 som eg kjøpte i lag med eit adapter for å kunna bruka han som booster på ein binokulær 8x42 håndkikkert. Då fekk eg 24x i det eine løpet. Tanken var å kunna telja taggar på bukkane og kjenna igjen øyremerke på skyre sauer på litt hald. I praksis blir 24x for mykje til å halda i mine skjelvande hender, det var ikkje så lenge i slengen eg orka å sjå gjennom desse greiene. Det var ikkje så mange bukkar som viste seg fram lenge nok heller, så det blei med den eine sesongen.

 

Etter det har eg hatt den vesle kikkerten liggjande i flyet. Tre ganger forstørring er såpass at ein ser detaljar mykje betre enn berre med augene. Samtidig er det så lite at eg klarar å studera ei lita stund utan å bli svimmel. Eg brukar venstre auga, sidan eg har sterk høgredominans. Då overtek høgre auga umiddelbart viss det skulle vera operativt nødvendig. Dei få gongene eg har vore på tur utan denne vesle kikkerten har eg sakna han sterkt.

 

Og så har eg ein Bushnell avstandsmålar. Det var ikkje mange gongene denne var med på jakt heller. Han måler avstandar greitt nok, men er ikkje noko å studera detaljar i. Dessutan mista eg interessa for å måla avstandar i det heimlege hjorteterrenget nokså fort. Linsene grensar mot optisk kriminalitet, samanlikna med det andre eg har. Andre avstandsmålarar skal visst ha rett så gode linser, så dei kan vera noko å prøva. Kanskje du får både i pose og sekk?

 

Viss eg skulle hatt ein monokulær kikkert til jaktbruk så ville eg sett på ein kompakt riflekikkert. Dei blir produserte i mykje større seriar enn monokulære håndkikkertar, så ein kan rekna med å få ein del meir for pengane. I vurderinga høyrer det vel og med at riflekikkertar blir ein god del lengre. Kanskje du allereie har ein kompakt riflekikkert du kan ha med deg på tur og prøva?

Link to comment
Share on other sites

Viss eg skulle hatt ein monokulær kikkert til jaktbruk så ville eg sett på ein kompakt riflekikkert.

 

Det ville ikke jeg.

 

En riflekikkert har alt for lang øyeavstand, og derfor også svært dårlig synsfelt. Tar vi zeiss sin som jeg postet bilde av, en 8x20, har den 11m synsfelt på 100m, mens en 8x56 riflekikkert har 5,2. riflekikkerten veier en snau halvkilo, mens mono-kikkerten veier 77g. Optisk er ikke de beste kikkertsiktene på høyde med gode kikkerter.

 

Kompakte kikkertsikter har alt for lav forstørrelse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...