Jump to content

Kjøp av hagle, Beretta eller Browning


Jeger-567

Recommended Posts

Hei, skal straks til med kjøp av hagle og er ute etter litt erfaringer fra andre. Duellen det står mellom er Beretta 686 SP 2022 modell vs Browning 525 2023 modell. Gitt samme pris, hvilken ville du valgt? Noen som kan oppsummere forskjellene mellom de 2 ulike modellene?

 

Skal brukes til både lerduer og jakt.

Er selv 176cm høy og veier 72kg og har relativt små hender, noen som kan gjette hvilken som kommer til å passe meg best?

 

På forhand takk for svar :)

Link to comment
Share on other sites

Har vært i butikken men var vanskelig å bestemme seg, berettaen ga mest god magefølelse. Må også si Khan k500 lux føltes hakke bedre enn berettaen igjen, ikke på på magefølelse, men det føltes ut som den passet bedre. Kanskje fordi selgeren lovpriset den? Føler det er umulig å bestemme seg etter kun å ha klådd litt på dem.

Link to comment
Share on other sites

On 10/22/2023 at 10:32 PM, Jeger-567 said:

Har vært i butikken men var vanskelig å bestemme seg, berettaen ga mest god magefølelse. Må også si Khan k500 lux føltes hakke bedre enn berettaen igjen, ikke på på magefølelse, men det føltes ut som den passet bedre. Kanskje fordi selgeren lovpriset den? Føler det er umulig å bestemme seg etter kun å ha klådd litt på dem.

Tenker at du bør følge magen din..  

Link to comment
Share on other sites

I mine øyne er det ikke noe å lure på hvis du fikk godfølelsen med Beretta. Da kjøper du den.

Hvis du ikke gjør det, tipper jeg du vil tenke og gruble litt på hvordan hadde det vært hvis jeg hadde valgt Beretta.

 

Jeg vurderte de samme da jeg skulle kjøpe jakthagle for noen år siden.
Jeg er oppvokst med Miroku som er mekanisk og byggemessig lik Browning og hadde mest lyst på en Browning. Jeg kjøpte Beretta av gammel vane fordi jeg har hatt gode år med en Beretta 682 sporting.

Godfølelsen uteble, den virker og er kvalitet, men tanken på Browning slapp ikke.

Så nå venter jeg på at en Browning 525 exquisite skal få litt mer cast off. Den var bare helt riktig! Så nå får junior arve en pen Beretta 693 hvis han vil, eller så selges den på Finn.

 

Så følg magefølelsen, bedre å «cry once, buy once». Det fikk jeg erfare….

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...