Jeger-567 Posted October 20, 2023 Share Posted October 20, 2023 Er det noen annen grunn til at den ene er halv pris, unntatt at den har skinnemontasje og ikke lys? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sølvrev Posted October 20, 2023 Share Posted October 20, 2023 Hmmm, den var vrien. Mistenkelig stor prisvariasjon, så da kaller jeg på @amatør. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amatør Posted October 20, 2023 Share Posted October 20, 2023 Er bare å slå til. Det er vel noe som har blitt liggende på lager, som de ikke har fått solgt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vavlo Posted October 20, 2023 Share Posted October 20, 2023 Den har nok lys i retikkel. Alle HT har det. Er vel en hyllevarmer de vil ha bort. Sjekk ut tilgang og priser på montasjer til di rifle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dynnis Posted October 20, 2023 Share Posted October 20, 2023 Dette er vel også et knalltilbud! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nybegynn3r Posted October 20, 2023 Share Posted October 20, 2023 Utsolgt begge to nå! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amatør Posted October 20, 2023 Share Posted October 20, 2023 Så rart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dynnis Posted October 20, 2023 Share Posted October 20, 2023 (edited) Skinnemontasje (M) klinger vel ikke så godt her i landet. Edited October 20, 2023 by ToreE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Think! Posted October 20, 2023 Share Posted October 20, 2023 ToreE skrev (3 timer siden): Skinnemontasje (M) klinger vel ikke så godt her i landet. Hvorfor det, det må jo være bra at trådkorset alltid er i vater. Jeg hadde rifle en gang for lenge siden, å jeg mener bestemt at kikkert ikke var helt i vater, å det var irriterende. Jeg har lurt på om skinne montasje er like sterkt som ringer som klemmer jevnt rundt et rør. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vavlo Posted October 20, 2023 Share Posted October 20, 2023 Nå lar det seg vanligvis gjøre å "vatre" opp et sikte i ringmontasjer nok så greit. En skinnemontasje er nok vel så sterk og stabil, men "fleksibilitet" ift flytting til andre våpen fordrer samme montasjesystem. Tilgjengelighet og pris kommer også i en annen kategori enn feks picatinny/ QRW combo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dynnis Posted October 20, 2023 Share Posted October 20, 2023 Think! skrev (34 minutter siden): Hvorfor det, det må jo være bra at trådkorset alltid er i vater. Jeg hadde rifle en gang for lenge siden, å jeg mener bestemt at kikkert ikke var helt i vater, å det var irriterende. Jeg har lurt på om skinne montasje er like sterkt som ringer som klemmer jevnt rundt et rør. Jeg har ikke noe i mot skinnemontasje. Har akkurat samme kikkert på skinne selv. Men det er ikke mange å se på skytbanen, så det virker ikke å være så "populært" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torf Posted October 20, 2023 Share Posted October 20, 2023 (edited) Kikkert i vater, som en får automatisk med kikkertskinne, er fint til liggende skyting. Hvis man skyter sittende (på post), stående eller på bevegelig mål er det bedre (for høyreskyttere) å legge inn litt cast off ved å vri kikkerten litt med klokka. På de fleste rifler gir det samme resultat som cast off i skjeftet på ei hagle. Med kikkert i ringer kan man vri kikkerten til rifla sitter perfekt. Det er heller ingen problemer med å skyte liggende med litt cast off i skjeftet. ( skyter man langhold, og har 20-40moa picrailskinner, må man vite hva man driver med når man vrir på kikkerten. Men, det er vel heller ingen skinnekikkerter som brukes til slikt) Edited October 20, 2023 by Torf 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts