AL Posted August 18, 2023 Share Posted August 18, 2023 Hei Har en Mp40 fra krigens dager som jeg vurderer å få plombert. Noen som vet hvem som gjør slke ting, og til hvilken pris? Hadde også vært interessant å vite hva verdi den har hvis den blir vurdert solgt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted August 18, 2023 Share Posted August 18, 2023 Med dagens regler blir den kort og greit ødelagt ved plombering. Finn en kjøper som kan ha den skarp. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joika Posted August 18, 2023 Share Posted August 18, 2023 Må bare spørre,er det ikke en mp-38 på bildet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boble Posted August 18, 2023 Share Posted August 18, 2023 Jo. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
høstjakt Posted August 18, 2023 Share Posted August 18, 2023 Hei, vis bilde av andre siden av dette våpenet for taksering. Det vises ikke om det er en ren mp38 eller en 38/40 som det er en stor prisforskjell mellom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
psg-1 Posted August 19, 2023 Share Posted August 19, 2023 Nå har det jo blitt enklere å få lisens på slike våpen for samlere, så du kunne jo prøvd å selge den skarp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M67 Posted August 19, 2023 Share Posted August 19, 2023 Schmeisser! SElv om Hugo Schmeisser ikke hadde noe som helst med den å gjøre. Moderne, lovlig plombering ødelegger våpenet så mye at det er meningsløst. Ingenting fungerer, og det er dyrt. Personlig, om ikke våpenet har en helt spesiell betydning personlig, ville jeg heller gitt det bort til noen som har lov til å ha det, enn å plombere det. Helst solgt selvsagt, men altså - jeg hadde vel heller smeltet det og filmet at det smelter - enn å betale for å ødelegge det med "plombering". K 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts