Jump to content

Merking på tennhetter


tinytim

Recommended Posts

Holder på å rydde i ammoesker  i 6,5x55 som har blitt liggende og tenkte jeg like godt kunne selge dem, men er usikker på noen Norma Elite patroner som har blanke tennhetter som er merket med NP. er det noen som vet om dette er noe som er omladet eller er det orginal ammo? Husker ikke selv om jeg har aldet noe med Elite kuler.

Jeg har forskjellige pakker med orginal ammo bl.a Nosler, Elite og jaktmatch, men det er bare disse som har NP merkinga

Edited by tinytim
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Norma har blitt spurt før. De bekrefter at hylser merket NP er av akkuratt samme kvalitet som de merket Norma. Men de bruker NP stemperet på hylser som selges til andre ammunisjonsprodusenter samt deres "trainer". Eneste forskjellen er at hylsene ikke er polert etter gløding. Vekt skal også være lik. 

 

 

Poteto, potato

Link to comment
Share on other sites

Rano hadde blanke RN merkete hetter og på 70 tallet fikk man pant for hylser med RN merkete tennhetter da disse ble omladd på fabrikken. De tennhettene som ble solgt til hjemmeladere var messingfargete RWS 2010 hetter og da så man forskjell på hjemmeladde og fabrikkladde patroner.

Raufoss produserte også kuler med R merket i blyet som var synlig bak i kulen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...