Jump to content

En god jaktradio


olykke

Recommended Posts

Hei folkens.

Har vært med på jaktlag i mange år på elg/hjort. Jeg kjøpte for noen år siden en radio fra Kina. Denne har dårlig lyd, dårlig mikrofon. Du må gjette hva jeg sier og hva som blir sagt. Nå har jeg tenkt å kjøpe meg en skikkelig som fungerer og lurer på hva jeg skal kjøpe. Jaktlaget jeg er med på bruker analog og ikke digital, men plutselig blir det vel endring så om den kan gjøre begge greier så er det helt topp.

 

Kortversjon: hvordan jaktradio har du? Og er den bra/er du fornøyd?

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Puxing888 fra Kina og er knallfornøyd, har også underveis prøvd Baofeng fra kina og den hadde en irriterende lyd hvert 10sek når den var på lytting, den ble gitt bort. Har også en tung klumpette murstein av en icom som reserve /låneradio.

Puxingen er yndlingen og ble i fjord oppgradert med 2nye batteri fra kina til 80.-pr.stk. og nå i uken ble det kjøpt enda en Puxing på finn.no som blir reserve, så kanskje icom'en blir solgt

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Har kastet bort for mange jaktdøgn på dårlige radioer som ikke tåle det vått og trasig... så 2022 sesongen kjøpte jeg Zodiac waterproof digital.. den fikk mye juling og alt fra styrtregn/sludd til sol og tørt. Den blir med i år og.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Hunter F1. Kjøpte for mange år siden. Veldig enkel i bruk og god batterikapasitet. Meget bra rekkevidde med skogsantenne. Dessverre er tilbehøret (mikrofon og øremusling) som nå følger med i "pakken" av Mikke Mus-kvalitet.

Edited by Sølvrev
Presisering
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • sako_35 changed the title to En god jaktradio

Hei, tusen takk for alle som tok seg tid til å svare :)

 

Jeg tror det blir zodiac slik som t-trim har. Jeg kikket lenge på hunter, for de har også kommet med en ny modell som har både digital og analog. Men den kom litt dårlig ut på analog test på jeger.no, men kom aller best ut på digital da, men hjelper lite når jaktlaget fortsatt bruker analog

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...