Jump to content

Tennstift slår ikke hardt nok


gribben

Recommended Posts

Har en Savage i 17 hmr som ikke slår hardt nok i patron til å avfyre. 
Har forsøkt å demontere sluttstykke og rense, til ingen nytte. 
Det blir et synlig merke i patronen, men den slår ikke hardt nok. 
 

Noen som har noen siste tips før jeg sender inn til børsemaker? 

Link to comment
Share on other sites

@gribben Hvilke ammunisjon skjer dette med? En type eller mange? Det finnes noen dårlige lotter med 17HMR ammo der ute pga lav kvalitetskontroll for å dekke etterspørsel. Så om dette er med kun en type ville jeg byttet ammunisjon.(om det ikke er av ammunisjon du kjøpte for lenge siden og har hatt null problemer med tidligere. Altså ikke ny eske med samme ammo)

Link to comment
Share on other sites

@gribben

Etter det jeg forstår har denne rifla "tikket og gått" uten noen problemer, før du tok den ut etter ett år stilstand. Da begynte den plutselig å slå svakere som førte til klikk.

Problemet med denne bolten er at det ikke er låsklakker på sluttstykkket. Det er sluttstykke armen som låser bolten, noe som flere leverandører har. Dersom det oppstår slittasje mellom hendelen og låskassen fører det til øket patronspill, noe som kan føre til svakt anslag. Dette krever god herding og skikkelig materialkvalitet fra leverandøren. Som i min Anschutz. Savage har problemer med dette, etter ca 1000 skudd, kan den starte å feilfunksjonere. Imidlertid blir dette verre og verre etter som tiden går, å rote med påsveis og justering blir kostbart. Fett på anleggsflatene fikser ikke problemet, men reduserer symptomene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...