Jump to content

"Ny" jeger i Oslo


Shiben

Recommended Posts

Hei 

Jeg er en så og si fersk jeger som bor ved Lutvann i Oslo. 

Jeg har tatt jegerprøven får noen år siden og har både ei hagle Star baikal 12 o/u og En Sako 75 hunter 308win. 

Jeg er litt på utkikk etter noen og jakte med. 

Har en som jeg har vært litt med på Skarnes på rådyr jakt for 2 år siden men det ble veldig lite jakt i fjor. 

Så håper på bedre mulighet i år til høsten, 

Er veldig interessert i rådyr jakt og alt av jakt egentlig. 

 

Håper på respons hær av noen som vil ta med en "jeger" på 40 år til høsten. :) 

Link to comment
Share on other sites

Vet det ikke var det du spurte om, men: om du bor ved Lutvann, så bor du ikke så veldig langt unna gode jaktmuligheter for både rådyr og småvilt i Østmarka og skogen rundt 🙂  Ta en kikk på inatur.no https://www.inatur.no/kart. Jeg jaktet i Rausjømarka for et par år siden. Veldig fint område og har sett både rådyr og en del storfugl der. Hadde jeg vært litt mer erfaren den gangen så hadde jeg nok felt rådyr der også 😅

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Har vært på inatur osv å sett masse muligheter for jakt områder. 

Men det å ha noen å jakte med siden jeg er uerfaren er vell det man tenker mest på. 

Tips og triks. 

Jeg var på lørenskog skytebane for 2 år siden å skjøt opp til storviltprøven. 

Prøvde og komme i prat med folk der men ikke lett. 

Men får dra på Løvenskioldbanen nå til våren å se om man kommer seg mer i kontakt med folk der. :)

 

Link to comment
Share on other sites

Shiben skrev (På 31.3.2023 den 16.06):

Prøvde og komme i prat med folk der men ikke lett. 

Men får dra på Løvenskioldbanen nå til våren å se om man kommer seg mer i kontakt med folk der. :)


I alle dager…

Kom lørdag 15. april kl 10, skytterlaget har etablert eget jaktlag for slike som deg (og meg) :-)

 

Lørdag 8. (påskeaften) er det ingen skyting på Losby, men kaffe og vafler i klubbhuset - bare å ta seg en tur om du vil bli kjent!

Edited by Wintel
Link to comment
Share on other sites

Wintel skrev (På 1.4.2023 den 15.55):


I alle dager…

Kom lørdag 15. april kl 10, skytterlaget har etablert eget jaktlag for slike som deg (og meg) :-)

 

Lørdag 8. (påskeaften) er det ingen skyting, men kaffe og vafler i klubbhuset - bare å ta seg en tur om du vil bli kjent!

Tenker du på Losby skytebane eller Løvenskiold? 

Link to comment
Share on other sites

Ta deg er tur til Wintel&co på Losby påskeaften.

Er du sprek kan du jo gå eller sykle hjemmefra gjennom marka og jakte i skogen til Losby Bruk øst for Elvåga/Sør-Elvåga.

Jeg gjorde det når jeg bodde ved Lutvann.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...