Jump to content

Prosjekt: Trestokk til remington 700


Ilatad

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har lyst på en tre stokk til min remington 700adl 3006, har søkt litt uten serlig hell.

er det noen som vet hvor jeg kan skaffe jakt stokk (må være tre)?

passer BDL stokker uten tilpasning?

er det eventuelt andre modeller som passer uten tilpasning?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

BDL "passer" vel i den forstad at det går an å sette det på en ADL. Problemet er vel at du egentlig ender opp med et gapende hull under der bunnplata på en bdl skal være. MEN det er mulig å skaffe ombyggingssett som gjør rifla di om til en BDL ganske lett.. For eksempel:http://www.brownells.com/aspx/ns/store/ProductDetail.aspx?p=340&title=REMINGTON%20700%20ADL-TO-BDL%20KITS

Link to comment
Share on other sites

nå trenger jeg litt hjelp igjenn :oops:

 

fant en stokk jeg likte, men ble i tvil om hvordan den blir ferdig montert (utsene).

 

løpet og låskassa er svart, passer det da med en lys stokk som denne?

 

Hva med å klippe å lime litt i photoshop?

Gir deg ett hint om hvordan det vil se ut.

Link to comment
Share on other sites

BDL "passer" vel i den forstad at det går an å sette det på en ADL. Problemet er vel at du egentlig ender opp med et gapende hull under der bunnplata på en bdl skal være. MEN det er mulig å skaffe ombyggingssett som gjør rifla di om til en BDL ganske lett.. For eksempel:http://www.brownells.com/aspx/ns/store/ProductDetail.aspx?p=340&title=REMINGTON%20700%20ADL-TO-BDL%20KITS

 

finnes det slike ombyggings sett fra ADL til BDL DM (løst magasin)?

Link to comment
Share on other sites

Da jeg lette etter laminatskjefte til 7-ern min fant jeg ut at Boyds selger sekundavare på linken under:

http://www.boydsgunstocks.com/Boyds-Factory-Seconds-s/90.htm

 

Jeg bestilte min derfra, og selv m fargevalget var litt odde, så var den eneste feilen at kolbekappa var montert litt forskjøvet slik at jeg må ta den av, plugge skruehullene og deretter bore nye. Litt jobb, men jeg fikk en nett og fin Sundra-stokk til rundt 80 USD når dollaren lå rundt kr 5,-. Med frakt og toll kom det på ca kr 800,- (Brukte jetcarrier, så dette inkluderer også frakt i USA). Stokken var uten finish, så det er klart det er litt jobb, men jeg har ikke hastverk, plasstokken fra Remington er helt grei, selv om kolbekammen er for lav til å skyte behaglig med kikkert.

 

NB! Hvis man ser noe man liker, så må man handle raskt, dette er førstemann til mølla.

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

http://www.cabelas.com/cabelas/en/templ ... 395210482a

 

Ikke for å stjele tråden men..., denne likte jeg!. Vet dere om Cabelas sender ut ? (JetCarrier).

Det KAN skje at de nekter på grunn av at de vet at det sendes til utlandet fra dem, men trikset jeg bruker er å skrive inn den alternative adresselinjen til jetcarrier. Står beskrevet hos dem. Det gjør det iallfall litt mindre åpenbart at det er til en "videresender".

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

det var egentlig ikke så mye å ta bilde av.

jeg skrudde av den gamle stokken og magasinet.

deretter monterte jeg den nye stokken, tok den av igjenn og pusset ned der løpet ikke lå fritt.

magasin settet var simpelt, det var bare å legge skiver (som fulgte med) mellom stokken og festene å skru det fast ;)

hvis du ikke skjønte det kan jeg demontere og ta noen bilder så du får se ;)

Link to comment
Share on other sites

Kvaliteten kan jeg ikke si noe på, magasin settet var laget av alluminium og virket solid. jeg gjorde ingen modifikasjoner på stokken for å få magasinet til å passe, bare å skuve fast ;)

på stokken måtte jeg som sagt pusse litt for å få løpet til å ligge fritt, men det var jeg egentlig forbredt på.

Link to comment
Share on other sites

nå lurer jeg på om jeg skal bedde selv eller om jeg skal levere den til børsemaker...

har aldri beddet selv og er derfor ikke sikker på om det blir 100% om jeg gjør det selv.

er det vanskelig?? ;)

 

stokken er lakkert så den er helt blank. kan jeg pusse den med fit sandpapir og oljere så den ikke blir like blank?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...