Jump to content

Postklær - Seeland Vantage


Noobie

Recommended Posts

På jakt etter noen klær for å sitte på post. Skal tåle litt kalde og regntunge dager på Vestlandet. Sett litt på Seeland Vantage. Noen som har erfaring med denne? Vet ikke helt hvor gira jeg evt er på å bruke 12k på Harkila sin moosehunter. 
 

Eller er det noen andre spennende merker man burde se litt på?

Link to comment
Share on other sites

Moosehunter er vel uansett en dress som er mer rettet mot bevegelig jakt, enn postjakt. Jeg vet ikke hva du har fra før, eller om du har noe fra før, men til postbruk kan jeg anbefale å supplere "vanlige jaktklær" med feks. posteringspose. Seeland Vantage har jeg ingen erfaring med, så den kan jeg ikke si noe om.

Link to comment
Share on other sites

Noobie skrev (3 timer siden):

På jakt etter noen klær for å sitte på post. Skal tåle litt kalde og regntunge dager på Vestlandet. 

Skal du ha klær for postering på regntunge og kalde dager blir de fort for varme og for tette til å bevege seg fram til posten, i hvert fall om du har et stykke å gå i bratt Vestlandsterreng. Anbefaler heller en fôret vindsekk som f.eks. Jerven Hunter. Lett å bære med, enkel i bruk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har oppdaget noe nytt i ullundertøy i år. Aclima doublewool. Som forventet er det varmt, men det jeg er mest overrasket over er hvor mye aktivitet det tåler før jeg blir klam. Jeg har ikke prøvd det på stigninger over 100 høydemeter ennå. Regner med å bli klam da. 
 

For posteringsjakt har jeg god erfaring med dunvest og dun bukse under skallbekledning. Du må være tørr og pulsen må ha kommet ned etter innsteg. Dunbukse bør ha glidelås på sidene for enkel påkledning på post. 
 

Holder ikke dette tar jeg på meg posteringsposen. En kompis har en IKEA bestikkholder som han fyrer et lite bål i som han setter under posteringsposen. Ordning heter den. 
 

Alt disse metodene får veldig redusert effekt om du er svett og varm når du kler på deg. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Man går seg klam og våt i sånt terreng
 

Ville hatt lett og vanntett skallbekledning med gode luftemuligheter.  Netting under til masj opp. Ikke en tung bølete «lydløs» texmeksdress. 
 

En vanntett pakkpose med nødvendig tørt ulltøy, dunjakke, fotposer, votter og varm lue. Lite gravlys i Jervenduken varmer også. 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...