Jump to content

Problemer med Pinnacle videoredigering.


G.Larson

Recommended Posts

Jeg har ett Sony harddisk videokamera og Pinnacle studio redigeringsprogram. Problemet mitt er at kameraet kommer med USB-tilkobling mot pc og Pinnacle vil bare laste inn via Fire-wire. Jeg vet det er en eller annen måte å omdeffinere en USB-port slik at PC/Pinnacle tror det er en Fire-wire port men jeg finner ikke ut av det. Er det noen av dere foto/video guruene som kan hjelpe meg? Ønsker i utgangspunktet ikke å bytte ut kamera eller programvare.

Link to comment
Share on other sites

Vet vi gutta ikke skal lese bruksanvisning men står forklart på sidene 25-31 hvordan man gjør det med usb kameraer.nå har jeg verken kameraet du har eller redigeringsprogrammet,men skummet igjennom bruksanvisningen for pinnacle programmet på http://no.diplodocs.com/ Og skulle det bli for galt kan du jo ta med både kameraet og pcen til butikken der du kjøpte det å få de til å vise deg. Pc og programmer er en fin ting når det funker men ett helvete når det nekter å samarbeide.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville også tatt en runde i bruksanvisningen \ menyen på kameraet og funnet ut hvilket filformat, oppløsning og lagringscodec det operer med, nyttig å vite hvis du skal oppgradere til ett skikkelig redigeringsprogram som Sony Vegas, Adobe Premier e.l. :-) Man får jo fort dilla på redigering og da går det som vanlig bare èn vei åkkesom.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...