Jump to content

Canik SFx Rival-S (Metallramme)


one

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Hmm er det virkelig en god pris på denne da? Du får en Shadow og en Tanfo for ca 3k mer,

og de har betydelig bedre utvalg på ettermarked deler og du får langt bedre brukt pris for den

når den dagen kommer. Veiledende pris er 950 $ for Canik og 1400$ for Shadow , det er ca 4700 kr i prisdifferanse så hvor godt kjøp dette er kan diskuteres...

 

 

 

 

Edited by E-TEC
Link to comment
Share on other sites

Ja, det vil jeg påstå. Ser en på modellene som er klargjort for rødpunkt så må en ut med 10-12k mer for å få en Shadow 2 eller en Stock 2. Hvordan en vektlegger ettermarked og 2. håndsverdi blir jo opp til hver enkelt å vurdere. Canik har jo, som du sier, ett stykke opp der.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 2/7/2023 at 12:58 PM, gigafactory said:

Må være grei tyrkiarabatt for at det skal bli et reelt alternativ i hvert fall. En del pistoler kan en jo gange opp dollarkursen med nesten 20 før en får norsk pris, i hvert fall hos pvas. Hvis det blir tilfellet her, så nei takk.😅

 

14k for den svarte hadde jeg vurdert.

Jeg synes slike utsagn er litt unødvendige, når det kommer til prissetting.

 

Hvis du ikke skjønner mekanismene, så bør man holde seg for god for å kritisere priser.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 3 weeks later...

Hei. Har en kompis som kjøpte en slik pistol fra våpensmia for noen uker siden og jeg må bare si at dette er en vanvittig god pistol. Hadde selv kjøpt en Walther pdp  siden jeg med den pistolen skjøt fletta av mine egne tider og faktor satt med Glock 17 Gen5, spesielt bedre splitter. Vel for å si det forsiktig så opplevde jeg det samme med canik. Skjøt mye bedre med Canik en med PDP og det er noe med vekten på drøye 1200 gram, balansen i våpenet, lite munningsvipp og et sinnsykt godt avtrekk med en reset fra avtrekksgudenes rike. Siktene orginale sådan er ut av boksen  utrolig bra og det er fint lite man trenger å bytte på denne for å konkurrere. Har eid mye ulike håndvåpen opp gjennom årene også cz men dette tar kaka når det gjelder strikerfire pistoler. Uten tvil den beste strikerfirer jeg noensinne har skutt med og jeg sier bare løp å kjøp. Det gjorde iallefall jeg😊PDP til salgs forresten😉

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 9/29/2023 at 1:28 AM, Christian M said:

Hei. Har en kompis som kjøpte en slik pistol fra våpensmia for noen uker siden og jeg må bare si at dette er en vanvittig god pistol. Hadde selv kjøpt en Walther pdp  siden jeg med den pistolen skjøt fletta av mine egne tider og faktor satt med Glock 17 Gen5, spesielt bedre splitter. Vel for å si det forsiktig så opplevde jeg det samme med canik. Skjøt mye bedre med Canik en med PDP og det er noe med vekten på drøye 1200 gram, balansen i våpenet, lite munningsvipp og et sinnsykt godt avtrekk med en reset fra avtrekksgudenes rike. Siktene orginale sådan er ut av boksen  utrolig bra og det er fint lite man trenger å bytte på denne for å konkurrere. Har eid mye ulike håndvåpen opp gjennom årene også cz men dette tar kaka når det gjelder strikerfire pistoler. Uten tvil den beste strikerfirer jeg noensinne har skutt med og jeg sier bare løp å kjøp. Det gjorde iallefall jeg😊PDP til salgs forresten😉


Nysgjerrig på sammenligningen med Walther. Er det Walther PDP Q5 du hadde? For meg satt Q5’en som støpt i hånda. Vil gjerne sammenligne Walther Q5 og Canik Rival S metalframe.

Link to comment
Share on other sites

Hei. Nei jeg hadde en ordinær Walther PDP og har ingen erfaring med Q5 Match. Men det jeg vet ut fra andre som har skutt med disse våpnene er at Canik SFX Viral S og Q5 skal være tilnærmet like gode bare at Caniken er veldig mye billigere. Så får vi vi se hvor lenge Canik kommer til være priset så lavt som den faktisk er😉

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Gratulerer du kommer garantert til å bli fornøyd😊 Nå følger det faktisk med hylster i boksen sammen med masse utstyr og pistolen så funker til å starte med. Men har i dag Ghost Thunder hylster som egentlig passer til pdp men caniken går også i det på et vis.  Har i bestilling et racing hylster fra USA men det koster skjorta. 
Canik SFx Rival-S Pro Heavy Duty Competition Speed Holster w/ Magnets  fra Black Scorpion outdoor gear. Lykke til med ny pistol👍

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mazeking skrev (2 timer siden):

Da blei det jaggu en Canik Rival S bestilling på meg.

 

Er det noen som har tips på rimelige hylstre til denne for en ny dynamisk skytter? Må strengt tatt ha full rigg med belte og magasinholdere også.

Gratulerer med kjøpet 🙂

Du får gi oss en oppdatering med tekst og bilder når du har fått testet våpenet etter hvert. 

Har en Canik selv, men ikke Rival.  

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Christian M said:

Gratulerer du kommer garantert til å bli fornøyd😊 Nå følger det faktisk med hylster i boksen sammen med masse utstyr og pistolen så funker til å starte med. Men har i dag Ghost Thunder hylster som egentlig passer til pdp men caniken går også i det på et vis.  Har i bestilling et racing hylster fra USA men det koster skjorta. 
Canik SFx Rival-S Pro Heavy Duty Competition Speed Holster w/ Magnets  fra Black Scorpion outdoor gear. Lykke til med ny pistol👍


Hylster var jeg faktisk ikke klar over fulgte med. Takk for tips. Får prøve det før jeg eventuelt oppgraderer videre.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, TomBøS said:

Hei Mazeking,

 

Hvor lang leveringstid var det å forvente? 

Bestilte du fra våpensmia? 

 

Vurdere selv å skaffe denne til IPSC. 


Hei. Bestilte på fredag og sendte da også papirer i posten. Den er på lager så jeg håper de sender mot slutten av denne uka. Oppdaterer her når jeg vet noe mer.

Link to comment
Share on other sites

On 11/6/2023 at 1:26 AM, Mazeking said:


Hei. Bestilte på fredag og sendte da også papirer i posten. Den er på lager så jeg håper de sender mot slutten av denne uka. Oppdaterer her når jeg vet noe mer.


Pakken ble sendt fra våpensmia i dag. 3 arbeidsdager etter bestilling og sending av papirer i posten.

Link to comment
Share on other sites

On 11/7/2023 at 11:41 PM, Mazeking said:


Pakken ble sendt fra våpensmia i dag. 3 arbeidsdager etter bestilling og sending av papirer i posten.


Pakken ankom postkontoret nå i morges. Dvs en knapp uke fra bestilling til levering.

Edited by Mazeking
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...