Jump to content

Bolt drar ikke ut patronen


Kimis

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg har kjøpt meg en  ny rifle, en schultz og Larsen m97 dl, brukt.

 

Mulig dette er et ikke problem, jeg ble allikevel litt skeptisk. Jeg var på banen og la patron i magasinet og tok ladegrep. Av en eller annen grunn åpnet jeg bolten igjen, men patronen ble ikke med ut. Låste seg tydeligvis ikke inn i sluttstykket. Patronen skle fint ut igjen. Jeg prøvde dette om igjen og om igjen. Men patronen kom ikke ut med sluttstykke. Jeg prøvde så å legge inn en klikkpatron og klikket våpenet flere ganger, og 50/50 av gangene så ble klikkpatronen igjen i kammeret og resten ble de med ut. Hverken patron eller klikkpatron var vanskelig å få ut.

 

på min rem 700 låser patronen seg alltid til sluttstykke og blir med ut.

 

er dette noe jeg bør finne ut av før jeg avfyrer skudd i den? Eller er det vanlig på schultz og Larsen?

Link to comment
Share on other sites

Prøv gjerne å rengjøre den med en tannbørste, dra den litt ut og slipp den inn, og puss under 'tanna'.

Hjalp med min Ruger American.

Den trengte også avtrekk for å kaste ut, men ble bedre etter rengjøring og puss, helt uten demontering, da den var ny ut av boksen.

 

Edited by Red FR
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...