Jump to content

Ferskspor


ræven

Recommended Posts

Elles, når eg er litt trist og lei meg, tek eg fram att draumen min om å stilla med ein puddel med nusselege sløyfer i øyrene som ettersøksekvipasje i eit jaktlag av trauste jegerar med HV-mauserar. Denne draumen får meg alltid i godt humør. Ein dag skal draumen min "come true"!

Hva hindrer deg? Jeg gikk nettopp bak en mellompuddel som sporet og den lå ikke noe tilbake fra andre mer typiske sporhunder. Et råd er likevel å ta vekk sløyfene; de henger seg så lett opp i krattet :)

Link to comment
Share on other sites

Sidan eg ikkje har eller kjenner nokon som har puddel, må nok draumen venta til evt. ny hund.

 

Sløyfene må vera med! I alle fall på skotplassen. Får knyta dei slik at dei glir lett ut av pelsen viss dei hengjer seg opp i busk og kratt..

Link to comment
Share on other sites

Sidan eg ikkje har eller kjenner nokon som har puddel, må nok draumen venta til evt. ny hund.

 

Sløyfene må vera med! I alle fall på skotplassen. Får knyta dei slik at dei glir lett ut av pelsen viss dei hengjer seg opp i busk og kratt..

Vet dere hva en puddel egentlig er? ikke det.

 

det er faktisk en fransk fuglehundtype som vannapporterer frisyren på hunden har faktisk praktiske årsaker for en vannapportør.

Puddel er også blandet inn i Vorsteh for å få fram litt mere jaktlyst hos rasen.

Link to comment
Share on other sites

eies du har en påstand om at et blodspor i hovedsak er et menneskespor(du har brukt det flere ganger) .Der er jeg ikke enig med deg , men jeg er enig at det ligg igjen vitring(lukt) av mennesker men følger den lukta menneskespor? dette har jeg spurt hunden om men ikke fått svar :P . Når jeg dømmer spør jeg (før vi starter) sporlegger om han noen plass har vert avstikker (sett seg om etter evt. plasser å legge sporet) Sporet skal jeg ha nedtegnet og jeg merker av hvor sporlegger evt har tatt en "avstikker" . Dette gjør jeg for å evt. skjønne hvorfor og om hunden går "avstikkeren" Det er ikke mange gangene en hund går ut der "avstikkeren" er ....veldig sjelden faktisk , så min påstand er at hunden følger vitringen av blodet som "hovedstreng" men den kan gjøre seg nytte av evt. andre ting i sporet som menneskelukt , etc,etc.Men hvorfor "ringer" da mange hunder ved blodopphold? jo fordi der ikke er blod. Det er mange som også har testet om hunden følger menneskespor eller blod .Her er en enkel måte eies . Legg et blodspor 50m rettstrekk vinkle 90 grader og gå en avstikker på 50m (uten blod), så tilbake mot blodet og fortsett rett frem med blod , dette gjør du flere ganger . Jeg tviler på at hunden følger "avstikkerenen" men at den følger blodet.....om du da ikke har sølt for j****ig med blod på fottøyet .

 

Dette er ikke så mye å gjøre med ferskspor som tråden handler om men jeg svarte deg her fordi du har innlegg om dette i denne tråden :wink:

Link to comment
Share on other sites

villreinjegeren: Kjempeflott! Det er difor eg tidlegare har sitert visdomsordet: Ein puddel er ein hund som dessverre har utsjånaden mot seg!

 

storvilt: Du skisserer nokre veldig interessante forsøk. Eg har eit par innvendingar, men dette bør me prøva ut!

 

1. Det skal ikkje vera avstikkarar i eit blodspor til konkurranse- eller godkjenning. (Min påstand - sjekk regelverket.) Viss sporleggjar under ein prøve har "kikka på utsikten" eller gått på do under utlegging av sporet, då skal eit av reservespora brukast. (Men sjekk regelverket - er ingen jurist. ) Slike avstikkarar kan auka vanskegraden på sporet, og kan uansett vera grunnlag for ein protest. slike avstikkarar minner litt om det svenske blodsporet.

 

2. Veit at somme dommarar vil ha sporet nedteikna, men det er vel neppe eit krav...? Kva viss sporleggjar har vore uheldig og laga ei feilaktig skisse? Men ok, ber domaren om det så får han det nok, om skissa er nokså mangelfull.

 

3. Mi største innvending er denne: Langs ein rett strekning lagar du nokre 90 graders avsikkarar, men denne gongen med blod. Når du kjem tilbake til hovudsporet, tek du vanleg blodopphald ca. 10 meter. Dette gjer du ved kvar avstikkar. Kva gjer hunden no... ?

 

4. Du skriv: "Men hvorfor "ringer" da mange hunder ved blodopphold?" Finst det seriøs statistikk på dette?

Hundane mine har aldri "ringa" meir ved blodopphold - enn dei har gjort andre stader i sporet. Kan det vera rase- og individforskjellar her?

 

Så min ærbødige påstand er framleis at eit blodspor i hovudsak er eit menneskespor. Men sjølvsagt er blodlukta til hjelp og støtte for hunden.

 

Dette var interessant, "storvilt"!

Link to comment
Share on other sites

eies For å ta punkt 4

Du kan lese NKK Regler for blodspor 4.1 der står korleis et spor skal vere .Det stå også at viltdelen som blir brukt skal merkes med samme blod som blir brukt i sporet :wink: Hvorfor?? Der finnes nok ingen statestikk om hvor mange hunder som ringer men dei hundene som gjør det viser at dei bruker blodet som hovedstreng . Der er 6 moment som skal bedømmes på ei prøve punkt 3 vilje til å arbeide ved tap av sporet punkt 4arbeidsmåte ved tap av sporet Hvordan kan en hund vise dette visst den går på menneskelukta (da skal du hoppe langt).En hund som er selvstendig og jobber systematisk på tap har nok en stor fordel på et reelt ettersøk enn en hund som kun går på menneskelukt som du liker å kalle det . I mange av ettersøka får hunden tap da viltet ofte benytter seg av elver/bekker for å skjule sine spor .Og dette har nok NKK forstått siden det er med i bedømminga (2 punkt)

Link to comment
Share on other sites

Det er noen som holder kurs nå i vår , bla . NJFF avdelinger . NSHK starter nybegynnerkurs nå i slutten av mai (i M&R). Etter som jeg forstår får du valpen til sommeren og jeg tror ikke det en mange som holder kurs på høsten......det en nok andre gjøremål da.Valpen bør nok vere rundt 6 mnd. før du starter på kurs . Desse kursa avsluttes ofte med tilbud om å gå blodsporprøve og da må hunden fylt 9 mnd.

 

Takk for tipset. Da er det kanskje like greit å vente med kurset til neste vår, da? Jeg får bruke sommeren på å gjøre valpen skogvant, og heller la den få et elgøre og en klauv eller noe sånt etter jakta i høst. Og ta den med ut i ferske elgspor i snøen kommende vinter. Da skulle grunnlaget være klart for kurs neste vår, og da er hunden ett år gammel. Det blir sikkert bra saker :D

Link to comment
Share on other sites

Kanskje eg ikkje har fått tydeleg nok fram kva eg meinte. Det hadde vore veldig interessant viss du eller andre ville gjennomføra dette vesle forsket:

 

Langs ein rett strekning lagar du nokre 90 graders avsikkarar, men denne gongen med blod. Når du kjem tilbake til hovudsporet, tek du vanleg blodopphald ca. 10 meter. Dette gjer du ved kvar avstikkar. Kva gjer hunden no... ?

 

(Eg trur at i mange av desse tilfella vil hunden fortsetja rett fram. Men kanskje eg tek feil? Dette må prøvast. Viss eg ser at eg har teke feil, skal eg leggja meg fullstendig "flat", "storvilt".)

 

Du skriv: "3 vilje til å arbeide ved tap av sporet punkt 4arbeidsmåte ved tap av sporet Hvordan kan en hund vise dette visst den går på menneskelukta (da skal du hoppe langt)."

 

Mitt svar: Ein hund kan ha sportap fleire gonger i løpet av eit blodspor. Ikkje nødvendigvis kun ved blodopphald og ved vinklar.

Link to comment
Share on other sites

Dette har vi prøvd med flere forskjellige hunder . Vi har også fått noen til å lagt blodspor og fått hundefører til å krysse blodsporet ( krysset det 2 ganger) ventet 7-8 timer og hundefører startet sporet . Hundene brydde seg ikke om at hundeførerene hadde krysset blodsporet . Noen gjorde utslag 3-4 m for så å gå tilbake på blodsporet og fullføre det . Dette er en forstyrrelse hunden skal takle og viser at hunden sporer det sporet den blir satt på .Altså en sportro hund . Det er bare fantasien som sette begrensning på hvilken forstyrrelser vi legger i blodsporet eller spor lagt med sporleggersko. Dette er vel det vi alle jobber mot :EN SPORSIKKER HUND.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...