Jump to content

Bytte korn på Pardini SP


Optimist

Recommended Posts

Hei, 

Jeg har kjøpt en brukt Pardini SP, og er en relativt uerfaren skytter. Denne har et såpass bredt korn at det er fryktelig uvant, men det fulgte med noen smalere når jeg kjøpte den. 

 

Problemet er at de er fryktelig trange å få inn i sporet, og jeg lurer på om det er meningen at man skal måtte presse det inn - subsidiært måtte bruke moderat makt for å få det på plass? 

 

Er det noen med erfaringer som kan opplyse meg litt? 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har dessverre ingen erfaring med Pardini, men antar at siktet sitter i et v-spor, og da er nok toleransene så små at det må presses ut (og inn). Jeg bruker en messingdor til slik, men en trekloss og en liten hammer bør duge. Fant en sprengskisse på Pardini sine hjemmesider men det er ikke lett å se detaljer. Det sitter en skrue der som må ut også, men det har du sikkert sett alt. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 12/3/2022 at 12:23 PM, Optimist said:

Her var det overraskende stille, gitt aktiviteten i alle andre tråder...
Jeg får tolke det i retning av at spørsmålet rett og slett er for dumt til å stilles - og heller prøve å finne ut av det på annet vis 😅

Jeg ville sendt en melding til Bækkevolds våpenservice. Han vet nok hvordan man bytter kornet.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

TheEdge skrev (4 timer siden):

dersom problemet er at kornet fyller for mye av spalten i skuret


Hei,
Det er nok heller at kornet dekker for mye av blinken slik at jeg synes jeg "mister" siktet, for kornet og skuret er i og for seg godt balansert med passe luft på sidene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...