Jump to content

Bestille fra lamnia.com


xxxtaur

Recommended Posts

Finsk/EU nettbutikk. Tenker å kjøpe en kniv derfra som koster under 3000,- Ønsker selvsagt å betale minst mulig avgifter og det er jo lotto etter min erfaring om man betaler toll/mva. De har UPS og EMS fraktalternativer og det ser ut som om om man velger EMS så er sjansen mindre at man må betale MVA. Noen erfaringer? 

Edit: I nettbutikken sier de at det KAN bli tillagt 25%, det er derfor jeg spør. I utgangspunktet trodde jeg nettbutikken skulle drive inn dette beløpet.

 

Edited by xxxtaur
Tilleggsinformasjon
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Akkurat bestilt 2 kniver fra Lamnia, som har prestert å sende det som bedriftspakke med UPS, så knivene mine er stuck i evig limbo hos UPS i Oslo.
UPS support sier de ikke kan sende det før toll er betalt, men de nekter å sende meg faktura på toll før toll som jeg har null kontonr eller KID å betale på, er betalt... 😐

Link to comment
Share on other sites

Har også pakke frå Lamnia på veg, den er også oppført som bedriftspakke men det har vore null problem så langt, er snart på plass i heimen. Et lite problem som har gått igjen for meg er at UPS sender purring på toll og avgifter før eg har fått rekningen.

Edited by brisen
Forandret tekst.
Link to comment
Share on other sites

brisen skrev (50 minutter siden):

 Et lite problem som har gått igjen for meg er at UPS sender purring på toll og avgifter før eg har fått rekningen.

Fikk akkurat mva regning fra UPS. Den ble sendt fra Malta med 14dg betalingsfrist. Regningen kom i posten over 1 uke etter forfall…

Link to comment
Share on other sites

brisen skrev (På 31.5.2024 den 17.29):

@Losvar Hvis du akkurat har sendt bestilling så kanskje du skal ha litt is i magen og sjå ka som skjer. Sjekka litt opp og ser at Lamnia har sendt varene mine som bedriftspakke tidligere og, uten at det har ført til problem. Eg er i det heile fornøyd med Lamnia.

Isen begynner å smelte nå, ble først scannet inn på lager i Oslo 21.5., 2 uker uten at de har klart å hoste opp en faktura på fortolling.

Kommer til å sky unna alt og alle som bruker UPS framover.

brisen skrev (På 31.5.2024 den 16.53):

Et lite problem som har gått igjen for meg er at UPS sender purring på toll og avgifter før eg har fått rekningen.

Ja, har vært borti det før med UPS, men aldri at pakken har blitt sittende på lager i 2 uker, og de har outsourcet kundesupport til utlandet nå, så helt umulig å få noe vettig hjelp fra UPS.

 

 

Edited by Losvar
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...