Jump to content

Har denne noe samlerverdi? (gammel 9mm)


JL2022

Recommended Posts

Så svart/hvit er det ikke. Har du hatt ei rifle i 308 win og selger den men har igjen ammunisjon har du lov til å ha den ammunisjonen liggende. Men det som er med denne 9mm er at dette er egentlig forsvaret sin eiendom som noen har tatt med seg helt sikkert uten lov, og er dermed tyvgods ;)

Edited by Rugerdud
Link to comment
Share on other sites

Har våpen i 9mm, så tillatelse er ikke et issue :)

 

Men om noen kjenner en samler som kunne vært interresert så hadde jeg satt pris på å komme i kontakt med noen som gjerne vil ha dette.

 

Føles ikke riktig å åpne det for å bruke til trening 😅

 

Link to comment
Share on other sites

Takk, litt greit å vite før man byr. Jeg bor på sør-vestlandet, så da blir det for langt unna. Jeg samler på slike hermetikkbokser, men har i 9mm. 

 

 

Sikkert noen i nærområdet som er interessert. 

 

Stusser litt på lot-nr på denne, det gjør boksen ekstra interessang.

 

 

P.S. Kommentaren om at dette er tyvegods er bare tull, forsvaret delte ut denne typen ammo tidligere i stort omfang til aktive skyttere. 

Edited by psg-1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Rugerdud skrev (På 7.10.2022 den 9.51):

dette er egentlig forsvaret sin eiendom som noen har tatt med seg helt sikkert uten lov, og er dermed tyvgods ;)

 

Dette stemmer jo nødvendigvis ikke. Jeg har masse 5,56 i grønn boks hjemme, som såvisst ikke er tyvgods. (Har dog ikke tenkt å selge det..)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...