Jump to content

SSP Da og nå?


Fozzy357

Recommended Posts

Kjøpte en SSP i fjor (stempel AH er lik 2007) og har kun gode erfaringer med den.

Har skutt den i temperaturer -15 til +25 uten funksjonsfeil!

Det eneste som plager meg er at kulene må ligge helt riktig i magasinet for å unngå ladefeil på først kula.

 

Før jeg kjøpte den var det svært mye negativt å lese om den.

Det virker som det er blitt stille på den negative fronten.

Hvorfor?

 

Lurer nå på om det er flere som har gode/dårlige erfaringer med 2007/2008 modellen?

Kan Walther ha fikset "barne sykdommene"?

Link to comment
Share on other sites

:lol: Det er nok bare du som har vært heldig med alle de 60 skuddene du har prøvd til nå..... :mrgreen: Hihi!

MÅTTE jo bare prøve en fleip jeg da! Men du har sikkert rett i at de må ha fjernet noen av barnesykdommene på denne..

Det er som du sier ikke mye galt å høre om den lenger..

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte en SSP i fjor (stempel AH er lik 2007) og har kun gode erfaringer med den.

Har skutt den i temperaturer -15 til +25 uten funksjonsfeil!

Det eneste som plager meg er at kulene må ligge helt riktig i magasinet for å unngå ladefeil på først kula.

 

Før jeg kjøpte den var det svært mye negativt å lese om den.

Det virker som det er blitt stille på den negative fronten.

Hvorfor?

 

Lurer nå på om det er flere som har gode/dårlige erfaringer med 2007/2008 modellen?

Kan Walther ha fikset "barne sykdommene"?

 

Er det så mange muligheter her da....

 

 

Noe som er snålt med SSP kontra GSP-Expert. . .

Er at GSP-Expert fremdeles er i salg . . .

At GSP-Expert selger mere enn SSP. . .

At GSP-Expert er dyrere enn SSP noen plasser rundt om i Europa. . .

For med meste lik pris, snålt. .

 

Kan vil ikke sies at SSP har blitt den "sukessen" Walther annonserte den skulle bli :lol:

 

Men det er kjempefint å høre hver gang det er en som er MEGET fornøyd med sin SSP :!:

 

Fozzy`n er en av fingerne på den en handa jeg kan telle dem på :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også fornøyd med min ssp, fyrer av 60-100 skudd per økt 1-2 ganger i uka uten noe tull, men det stemmer at patronene må sitte riktig i magasinet men dette er ikke et PROBLEM.

jeg kunne sikkert valgt en gsp men likte skjeftevinkelen bedre på ssp`n

jeg ble anbefalt walther av mange i min klubb da det ble tid for handel, før dette brukte jeg lånevåpen en faz men den var kesen på ammoen og måtte vere i hummør for å smelle

Link to comment
Share on other sites

Jeg har litt problemer med min ssp.. hylsa setter seg mellom sluttstykket og løpet etter avfyring, virker som eley pistol

(gult lokk) er mest problematisk.. flaks viss j får skutt 100 uten problemer. :( er ikke no galt med magasinet heller..

 

Avtrekket er heller ikke helt bra, lengden på avtrekket er for lang. dvs lengden fra jeg kommer til trykkpunktet til skuddet går. Den fremste skruen er skrudd så langt inn at den nesten ikke "haker" oppat. noen forslag..? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det kan virke som om utkasteren er skadet på noe vis ettersom den ikke klarer å kaste ut tomhysene helt, for vi harvel pusset våpen etter bruk ??? Hadde det samme problemet med en Colt 1911 i 45 acp.som jeg kjøpte godt brukt her forleden , trodde det var noe feil med magasinet men så satte jeg i en ny "extsraktor" så ble den som ny.

 

Og dette med vandringen på avtrekket lar seg justere, husk at det er 2 skruer som skal justeres i samsvar med hverandre. Fortrykk og trykkpunkt larseg også fint juseres individuelt, jeg har kommet fremm til et avtrekk jeg ble veldig fornøyd med etter en del prøving og feiling der jeg innså at jeg måtte lese i instruksjonsboka, lykketil

Link to comment
Share on other sites

Har hatt SSP nå i snart 2 år. Har aldri problemer, men er like imponert over hvor mange som ikke har den og som vet så mye om den.

 

SSP'n må pusses ofte og den må pusses riktig. Mye olje er rene døden. Den skal nesten gå helt tørt....og da mener jeg nesten tørt. Har man så mye olje på flatene at man får fukt på fingrene når man stryker over er det for mye. Man skal bare såvidt ane at det har vært olje på flatene ved å se en mørkere farge.

 

Et område som blir uteglemt er stempekammeret på demperen. Det trekkes inn

partikler over tid og som gjør at stemplene går tregt og bevegelsen på sleiden blir hindret. Dette kan igjen føre til at ved slakke patroner så setter hylsa seg mellom sluttstykket. Dette opplevde jeg. Desse kammerne på renses en gang i året.

 

Patroner i magasin er ikke noe problem. Holder man magasinet 'rett opp' når man mater, så legger dem seg hver gang slik dem skal. Er det en sjelden gang det ikke blir slik, er det et kakk på siden, så detter dem på plass.

 

Jeg skyter glatt 1000-1500 skudd uten problemer, men da tar jeg et puss og så går den videre uten noen problem.

 

Kluet er riktig puss og riktig stell, så funker den. Så langt er det min erfaring.

Om man kan kjøre 5000 skudd uten puss slik som på GSP eller Hammerli vet jeg ikke.

 

Mange dømmer pistolene på hvor lenge dem kan bruke dem uten å pusse og enkelte ganger så skryter noen av hvor skitten pistolen er og at den likevel funker.........helt corny spør du meg.....for den dagen dem ikke virker, så er det vel et stevne som gjekk føyka......

Link to comment
Share on other sites

Ja skal pusse enda bedre.. :) Men kom over en video av sspn på karlslunde å det er ikke langt hylsa går føre slutstykket er fremmat.. Har desuten fått tak i en veldig fin cd som viser avtrekket i "slovmotion".. :?:

Etter å ha sett den en del ganger så skjønner jeg åssen det funker. :D

Jeg "pusser" med bremserens å trykkluft å er veldig sparsom med oljen etterpå. på selve avtrekket bruker jeg det fettet som følger med.

Link to comment
Share on other sites

Vist du mener den delen av avtrekket som ligger overst på ramma og går mot topstykket, så går det knusktørt. Har aldri hatt noe der, og får heller ikke noe dritt der.

 

Renser alle glideflater med olje og tørker det av og setter isammen. Thats it.

 

Har sett folk pusse en slik SSP og etter 200 skudd, så slutter den å funke fordi det er for mye olje som trekker til seg kruttslagg og den pakker seg igjen.

Link to comment
Share on other sites

Nei jeg tar ut hele avtrekket å renser flatene på den som slipper hammeren fremmat. er litt vanskelig å komme til der men blei "mye" bedre :) hadde olje der før men da lugget selve avtrekket. hadde jeg vist åssen en la ut video her så skulle jeg gjort det.. noen tips..? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Litt ot:

Tja, her svarer en T med en forsåvidt grei begrunnelse/analyse på det du spurte om F. Jeg vet ikke hvilken forhistorie dere har, men jeg synes komentarene og siteringen var sån passe unødvendige (ja jeg vet det er din tråd, men seriøst, bruker du å pisse i egen stue?).

 

Tilbake til topick.

Kan det være så enkelt som etterhvert som folk blir kjent med våpenet, og dets særegenheter. Så minker problemene, og da naturligvis klagene?

Link to comment
Share on other sites

Dette minner meg om de endeløse diskusjonene på gamle sluttstykke (R.I.P) om hvor elendig Pardinien var - italiensk tullball laget av omsmeltede grytelokk -kun egnet som fiskesøkke i følge noen -kunne aldri gå et helt stevne uten at noen vinket... Det gikk seg til der også - gjetter at det gjør det med SSPen også... (Vingemutterens teori tror jeg altså er helt korrekt :D )

 

Bård

Link to comment
Share on other sites

Lurer på hva som er igjen skriv og å diskutere om,,, på dette forum,,, noen sutrer og klager over alt :roll:

 

Når (noen er tydelivvis veldig hårsåre) det ikke kan skrives om et våpen som tydligvis ikke var testet ferdig da det kom på markedet.

Begynner jeg å lure..

Det er vel ingen pistol i nyere tid som har vært ute til så mange tester hos forbrukere som SSP`n 8)

Jeg hadde en i henda første gang i 2003, den funke fint bare den ble mata med Eley Pistol Mach, (de gule og blå boksene) og rengjort hver 100. skudd.

 

Hva som har skedd fra da av og frem til den ble satt i masseproduksjon (?) er nok en bedriftshemmlighet.

Men nå er de tydligvis inne på rett spor igjen :D

 

Håper at de som nå kjøper en ny SSP får en feilfri pistol og kan glede seg over dens gode skyteegenskaper.

 

Jeg vil gjerne ha en, men tror jeg drøyer det litt til, til jeg er sikker på at ting er på stell :D

 

De andre 22`ene mine får tjenestegjøre noen stevner til.

Mulig de ikke høster like mange medaljer som Fozzy`s SSP lengre, men det har muligens noe med at skyting ikke er så prioritert lengre.... :wink:

 

Dessuten gidder jeg ikke gå i kjeller`n for å sjekke kassa med "Argus-rekvesitter" for å finne ut hvor mange som er fra skyting med kal 22 :mrgreen:

 

 

Fozzy : har du testa TUNGE kuler i SSP`n :?::?::?::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ikke olje på SSP'n.

 

Kan pusses med en oljet fille, men flatene skal virke tørre når den settes sammen. Hadde oppe avtreksmekanismen forleden dag. Den har gått uopnet i 2 år og lagt bak seg 20-30 tusen skudd.

 

Satte den sammen uten noe oljefukt. Kan sikkert se på den igjen i 2011.

Link to comment
Share on other sites

Håper at de som nå kjøper en ny SSP får en feilfri pistol og kan glede seg over dens gode skyteegenskaper.

 

Jeg vil gjerne ha en, men tror jeg drøyer det litt til, til jeg er sikker på at ting er på stell :D

 

Grow a pair!

Jeg skjønner ikke at det skal være så mega skummelt å kjøpe en liten .22. :roll:

Vi som har baller nok til å hoppe i det til tross for endeløs negativ kritikk, er svært fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

For meg har det mest med fornuft å gjøre..

 

Hvorfor skal jeg kjøpe et produkt jeg ikke har tiltro til :roll: (derfor kjører jeg heller ikke VW el Audi :mrgreen: )

 

Har sett og hørt mange fobanna folk i feltløypa, når våpnet har fuska, så jeg satser heller på det sikre enn det usikre :lol:

 

 

Jeg er glad DU er fornøyd :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Har veldig lyst på en SSP selv. Men pga pågående prosjekter, samt at jeg har lyst til å forbli gift :lol: setter jeg SSP'n på vent. Har nettop kjøpt en replica av Remington New Army 1858 og bestilt en Ruger New Modell Super Blackhawk i 44 magnum. Denne får jeg vistnok i mitten av april. Tror nok ikke at kona ville godtatt mere nye våpen nå. Får vente til etter sommerferien :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Har hatt SSP nå i snart 2 år. Har aldri problemer, men er like imponert over hvor mange som ikke har den og som vet så mye om den.

 

SSP'n må pusses ofte og den må pusses riktig. Mye olje er rene døden. Den skal nesten gå helt tørt....og da mener jeg nesten tørt. Har man så mye olje på flatene at man får fukt på fingrene når man stryker over er det for mye. Man skal bare såvidt ane at det har vært olje på flatene ved å se en mørkere farge.

 

Et område som blir uteglemt er stempekammeret på demperen. Det trekkes inn

partikler over tid og som gjør at stemplene går tregt og bevegelsen på sleiden blir hindret. Dette kan igjen føre til at ved slakke patroner så setter hylsa seg mellom sluttstykket. Dette opplevde jeg. Desse kammerne på renses en gang i året.

 

Patroner i magasin er ikke noe problem. Holder man magasinet 'rett opp' når man mater, så legger dem seg hver gang slik dem skal. Er det en sjelden gang det ikke blir slik, er det et kakk på siden, så detter dem på plass.

 

Jeg skyter glatt 1000-1500 skudd uten problemer, men da tar jeg et puss og så går den videre uten noen problem.

 

Kluet er riktig puss og riktig stell, så funker den. Så langt er det min erfaring.

Om man kan kjøre 5000 skudd uten puss slik som på GSP eller Hammerli vet jeg ikke.

 

Mange dømmer pistolene på hvor lenge dem kan bruke dem uten å pusse og enkelte ganger så skryter noen av hvor skitten pistolen er og at den likevel funker.........helt corny spør du meg.....for den dagen dem ikke virker, så er det vel et stevne som gjekk føyka......

Åssen gjør en det?

Link to comment
Share on other sites

For meg har det mest med fornuft å gjøre..

 

Hvorfor skal jeg kjøpe et produkt jeg ikke har tiltro til :roll: (derfor kjører jeg heller ikke VW el Audi :mrgreen: )

 

Har sett og hørt mange fobanna folk i feltløypa, når våpnet har fuska, så jeg satser heller på det sikre enn det usikre :lol:

 

 

Jeg er glad DU er fornøyd :P

 

Kom gjerne til oss og prøv SSP´n.

Du hadde nok forandret mening fortere en svint.... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...