Jump to content

N540 krutt og LR Magnum hetter i 22-250?


fredriko

Recommended Posts

Hei, 

har ca 300stk Sierra 52gr HPBT MK liggende, tenkte å skyte ut dette før jeg skal prøve 69gr av samme kula i min 22-250, 

normalt sett har jeg ladet denne kula  med N-140 og LR tennhetter, men det er ikke råd og få tak i N-140 krutt eller vanlige LR hetter idag, har trålet alle nettbutikker men til  ingen nytte :(

jeg har liggende 1000stk LR Magnum hetter, og 1kg med N-540 krutt. 

Jeg lurer på om det er noen betenkeligheter med å bruke denne kombinasjonen i 22-250? noen som evt har prøvd før? 

jeg ser Vihtavouri har div ladedata til 22-250 med N-540 krutt men ikke akkurat 52gr kuler. 

Vet at jeg ikke skal stole 100% på GRT, men prøvde å legge inn en ladestige med dette oppsettet for og få en pekepinn, noen som har innspill? 

 

 

 

N540 - 22-250.JPG

1.JPG

2.JPG

3.JPG

 

4.JPG

Edited by fredriko
Link to comment
Share on other sites

Torf skrev (40 minutter siden):

Det er en kjent sak at VV N5xx kruttene sliter mer på pipene enn N1xx kruttene.

I 22-250 hadde jeg definitivt brukt 100-serien.

 

Ja dette er jeg klar over, men i desse tider hvor det er umulig og oppdrive krutt og tennhetter så må man bruke det man har tenker jeg :)

 

Link to comment
Share on other sites

fredriko skrev (8 timer siden):

et par grain på ladninga siden man bruker magnum hetter

Kanskje ett, knapt. Det skiller en hel del mellom merke tennhetter også, så fra en "sterk" normalhette til en "svak" magnumhette er det det kanskje ingen ting. Jeg pleier ikke å bry meg om det, jeg kronograferer når jeg bytter komponenter, så endre hastigheten seg, legger jeg det inn i ballistikkappen og skyter videre.

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...