Jump to content

Steiner Ranger 3-12x56


SandsogSamling

Recommended Posts

Ingen erfaring, men denne fra Meopta må da være et bra alternativ? Uslåelig garanti?

Noblex (Doctor) 3-12x56 har også 30 år, er litt lettere, pt. på tilbud hos Jaktdepotet.

Zeiss Qonquest V4 3-12 må da også være et bra alternativ? Samme prisleie den også.

 

Du må nesten glane i, samt ta og føle litt på dem for å finne hvilken som er best for deg.

Edited by Sølvrev
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

SandsogSamling skrev (3 timer siden):

Er det noen med erfaring på Steiner optikk


Steiner er bra optikk.. (Jeg bruker selv M7Xi) jeg har kikket inni Ranger sikten og synes de er veldig bra med tanke på prisleiet de ligger i..


Steiner har også en generelt stort siktebilde..

Steiner Ranger 3-12x56 Synsfelt på 100m 13-3,3m

Zeiss Conquest V4 3-12x56 Synsfelt på 100 m 12.7 – 3.2 m

Docter Classic 3-12x56 synsfelt på 100m 9-3,2m

 

Steiner er eiet av Beretta som igjen eier SAKO..Tikka med mere.. Steiner er et merke som har høy kvalitetskontroll og satses hardt på av konsernet.. jeg hadde ikke avskrevet Steiner som alternativ før jeg hadde fått sett igjennom det..eventuelt sammenlignet det med de andre alternativene..

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kanskje ikke så lett å få testet alle optiske ytelser hos forhandler, men kantskarphet og motlysegenskaper bør være innenfor. Retikkel og lysfunksjon likeså, samt betjeningsvennlighet. Alle er gode produkter i sin klasse, så jeg tror ikke det blir feil uansett. Men velg det som gir deg godfølelsen. Ellers veldig kjekt om du poster et innlegg og forteller hva du endte opp med.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eg kjøpte min Steiner Ranger 3-12x56 i  2016. I forhold til pris er eg eigentleg godt nøgd. 

Den har tålt røff bruk i bratte vestlandslier. Eg opplever den som god optisk, men allt for tung. (705 gram). Det er og irriterande at den mangler automatisk slukking av lys. Har stort batteriforbruk sidan eg gløymer å skru av lyset når eg set rifla i våpenskapet. Klikkene er litt "slappe" så eg må sjå på skalaen når eg skrur.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...