Jump to content

Nytt revolverløp?


Blysmelter

Recommended Posts

Har en god gammel S&W 586 som jeg kunne tenke meg å få byttet løp på. Tenker da på noe som er mer egnet for "pingle" ladningene som vi benytter til feltskyting her på berget.

Er polygonløp noe å gå for?

 

Har hørt at flere anbefaler Norèn eller er det andre som er bedre egnet? Har søk på nettet, men finner lite info. Gidder heller ikke å ta for meg Gule sider og ringe rundt.

Hva vil et 6" løp koste? Hva koster jobben?

Link to comment
Share on other sites

Kan anbefale Lothar Walther løpene som Børselars har, men du må rekne med lang ventetid dersom du vil at han skal gjøre jobben og. Eg bestillte løpet av han ferdig gjenga, og gjorde resten av jobben selv. Dette løpet med for eksempel en Aristocrat sikteskinne på toppen vil bli meget bra. Hugsar ikkje prisen på løpet helt nøyaktig men lurer på om det låg på rundt 1600-1800.-

 

1-10 i twist pluss 11 grader forcing-cone kutt fungerer vertfall meget bra med 125gr hulbaserte wadcuttere.

 

Du må forresten ta med montering av kule på yoken i tillegg, dette pga at den fremre låsingen på tønna forsvinner med det gamle løpet.

Link to comment
Share on other sites

Har fått rifle fra PI for noen år tilbake. Problemet er jo at den mannen aldri tar telefonen. :? Dermed får en ikke bestilt jobben. :roll:

Men fordelen må da være at han får jobben gjort skikkelig! For arbeidet han gjorde var MEGET bra på riflen. :mrgreen:

 

Har hørt at Alm (Ligger nærmere mitt hjemsted) har fått børsemaker fra Afrika som skal være ekspert på håndvåpen. Noen som kjenner til dette og om de kan skifte løp på revolver?

Link to comment
Share on other sites

Eller så kan du ta en tlf hit: http://www.pijacobsen.no/ han har laget noen ordentlige sneisne revolvere...

Har brukt han selv til stålarb. på rifler, dette har blitt meget bra.

 

Etter mye om og men fikk jeg kontakt meg fyren og fikk en pris på et løpsbytte på en S&W mod 629, en det er vel samme jobben, kanskje løpet en annen pris..

 

Kr : 4600.- takk :D

Link to comment
Share on other sites

Byttel løp på min M14 hos Børselars¨, meget bra jobb og rimelig. Husker ikke helt hva det kom på ,men det ble mye rimeligere enn jeg regnet med. Tenkte det var best å ikke spørre om pris på forhånd, fryktet at det var j....ig dyrt og at jeg da kom til å droppe det. Tror prisen lå rundt 2000,- pluss minus

 

Lars

Link to comment
Share on other sites

Er ikke norske børsemaker interessert i arbeid lenger?

Har sent e-post med forespørsel på bytte av overnevnte løp på revolver til P.I. Jacobsen og Alm. Det er nå over en uke siden og ingen har svart på henvendelsen!

Da undrer jeg over klagene fra Børsemakere som klager og advarer mot at det benyttes andre kompetente personer innen skyttermiljøene til å utføre slike jobber.

Jeg vil benytte meg av en slik kompetent skytter da han svarer og kan levere topp arbeid kjapt. Har også mange gode referanser.

 

(Grunnen til at jeg vil ha svar pr. e-post er at jeg vil ha en skriftlig avtale om hva som skal gjøres og til avtalt pris. Har tidligere vært ute for at børsemaker har gjort mer han skulle og kommet med blodpris)

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har erfaring med 357 revolverløp med riflingsstigning 1-18.

 

Vil et slikt løp passe best til slappe 38 spesial ladninger med lette kuler, eller vil det fungere bra til en mag1 revolver med kuler fra 158 - 180gr bly kuler?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...