Jump to content

Finner ingen beretta 1301 til salgs


ravener

Recommended Posts

Har godkjent søknad på en beretta 1301, men finner ingen til salgs med løpslengde jeg har søkt. Eneste jeg finner som har hatt den på lager er schou of 2alfa, og det vil ta flere måneder til det kommer nye inn. Har noen sett en slik i noen våpenbutikk med 53.5 cm løp? Kunne jo vert noen som ikke lister tingene på nett.

Link to comment
Share on other sites

slemmo skrev (6 timer siden):

Jeg ville ikke veddet på at det kom noen med 53cm pipe i det hele tatt med mindre du spesialbestiller, da dette er typiske IPSChagler, og da er det ønskelig med 61cm pipe.


Jeg kjøpte en 1301 Comp med 53cm løp for 1,5 år siden, så de finnes der ute. Men er enig i at de fleste nok vil ha denne modellen med lengre løp, så da bør man kanskje belage seg på å spesialbestille.

 

Super hagle (uavhengig av løpslengde) og selv har jeg benyttet den flittig på rådyr-, reve- og duejakt med gode resultater 🙂

Link to comment
Share on other sites

Wintel skrev (På 29.5.2022 den 8.11):

Løpslengde regnes over eller under 40cm. Har du spesifisert en spesifikk lengde over 40cm i søknaden kan du erverve alle lengder over 40cm.

Mener du man kan søke løp under 40cm? Har aldri hørt om.

Link to comment
Share on other sites

ravener skrev (1 time siden):

Selv med halv auto? Måtte skrive spesifik løpslengde på søknaden for halv auto så høres litt rart ut at man kan kjøpe hva som helst

 

Så lenge løpslengden er lovlig (lik eller større enn 40cm), så spiller ikke angitt løpslengde i søknaden noen rolle. Er du i tvil, send en epost til våpenkontoret og spør om du kan kjøpe en med f.eks. lengre løp på innvilget søknad. Garanterer (nesten) at de sier OK. Legg deretter en utskrift av eposten med som vedlegg til forhandler. 

Link to comment
Share on other sites

Gordonfan skrev (1 time siden):

Om trådstarter ønsker autohagle med kort pipe, har jeg en kollega

som har en Benelli M4 til overs. 47 cm pipe. Skutt totalt 6 skudd.

Fast kolbe. Kr 10.000,-.  PM hvis interesse.

Dessværre er alt søknaden inne. Err noe låst inn i 1301 med 53cm pipe

Link to comment
Share on other sites

Om du vil ha 53 pipe må du nok vente. Om lagerstatus i 2alfa.no stemmer har dem en i 61cm. Selger skriver bare over  i pipelengde feltet på søknad hva som er levert.  Lykke til. (Må si det en gang til) du er ikke låst til 53cm pipe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...