Jump to content

Hvor tykt stål og hvilken kvalitet må man ha for å være sikker på at 22lr ikke går gjennom?


Bygda

Recommended Posts

Skrev mannen akkurat at han ikke bare har våpenrom, men det er så stort at han har en skytebane inni det 😵- u made it my in life!

Når det kommer til kulefanger og 22lr så hadde jeg bare kjøpt sånne jeg.

https://www.landro.no/kriminalomsorgen/108868/kulefanger-22-25x25-sort?gclid=CjwKCAjwoduRBhA4EiwACL5RP6M9tfiJsITBaRZ95HqXxmnIyuts6LhEWoCk3orQUYDgoyLKaLyK6RoCuiIQAvD_BwE

Link to comment
Share on other sites

Bygda skrev (34 minutter siden):

Driver å lager skytebane i våpenrommet, og nå gjenstår bare kulefangene!

 

Nå er det en del andre ting enn bare kulefang en bør passe på når en skal skyte inne..

 

Det blir mye støv og partikler som nødvendigvis ikke gir en helsegevinst (Bly/krutt rester) når en skyter innendørs, og selv med kraftig retningstyrt  ventilasjon så blir det MYE støv..som krever hyppig nedvask og støvsuging ukentlig..absolutt alt av komponenter inne i det rommet vil få dette støvet på seg.. støvet er fint og trenger inn i over alt.. så lykke til..

 

Jeg har hatt 15 meter skytebane innendørs i mange år..så jeg snakker av erfaring..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vi har 3500m3/h luft gjennom banen, bakfra og framover fra et fordelingsrør bak skytterene, med mesteparten av utlufta ut gjennom gulvet ca 3m foran skytterne. 

En robotstøvsuger rengjør gulvet hver natt. Det er ingenting annet i rommet som kan samle støv, og det er bra for å si det sånn...

Med 2-4 skyttere er dette nok - men med 10 (antall skiver) er det alt for lite for et behagelig miljø. At jeg tester 0 på bly tilsier dog at det er nok til å holde seg OK på det.

 

Til en skytter bør en ha minst ca 500m3/h med luft. Og et rom uten ting en må tørke støv av.

 

Som kulefant inne anbefaler jeg en trekasse med gummigranulat, det bråker mindre enn stålkulefangere, og lager mindre blystøv. Vil en være avansert så har en også avsug fra kulefangeren.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...