Jump to content

Nosler CC 123 grain


TwoShot

Recommended Posts

Skulle ladet noen skudd til 6,5x55SM med Vihtavouri N-150. Vurderer å bruke ladedata for W760 på Nosler sin side som er 41 til 45 grain. Ihht Norma.cc er det kruttsortene identisk med små marginer. Noen som har noen synspunkter, annet enn å starte på minimum og jobbe seg oppover mot max?

Link to comment
Share on other sites

https://www.vihtavuori.com/reloading-data/rifle-reloading/?cartridge=70

 

40.1gr N150 sier finnene. Min erfaring er at når Vihtavuori sier det er maks, så er det nettopp det det er. Jeg ser i mine tidlige notater at jeg har ladet med 41.5gr. En gang. Jeg har ikke notert noe annet så ikke vet jeg hva. Jeg sitter nå her, så ingenting dramatisk kan ha skjedd, men når jeg ikke har laget flere, så er det sikkert en grunn til det.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Blaser_308 skrev (3 timer siden):

Da opererer Nosler med brennheit data må j si.... ihht Norma cc er W760 og N-150 så nært det kan få blitt..

 

Slike oversikter der kruttfabrikat og typer sammenlignes mhp brennhastighet advares det kraftig mot å bruke for å dra slutninger mhp ladevekter. De kan like gjerne være villedende som de er veiledende. Krutt kan oppføre seg forskjellig i forskjellige patroner mhp brennhastighet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...