Jump to content

Borealis Hunter 2-12x50


bekkmørkt

Recommended Posts

Nå tror jeg det trådstarter egentlig spør om, er et sikte, som koster 1/3 av en Swarovski Z6i, bra nok?

 

Det å sammenlikne et slikt sikte med de anerkjente merkene i skumring, er noe man kan gjøre, men om siktet er bra nok i skumring, betyr det omtrent ingen ting. 

 

Det som er viktigst er pålitelighet. Pålitelighet kan bare testes ved at et stort antall produkter blir brukt i hundrevis av timer. 

 

Ingen av oss går på jakt for å finne ut hvor pålitelige siktene er. Men om vi hadde samlet informasjon fra alle brukerene av kammeret, om når og hvordan sikter svikter, ville det kunne gitt en pekepinne på påliteligheten. 

 

Livet mitt er i hvert fall for kort til å finne ut om et sikter fra en ny produsent er bra nok, når jeg kan velge å stole på produsenter som har 100år erfaring i å lage sikter. 

 

Om man velger å kjøpe et sikte som er noen år, men lite brukt, kan man slippe med å betale det samme som et slikt billigsikte. Sender man det på service, hvor produsenten sjekker det for kjente feil og svakheter. får man et sikte, som det til og med kan være mindre sannsynlighet for svikt, enn om man kjøper et helt nytt. De anerkjente produsentene bytter ofte ut deler i sikter, som erfaring har vist, kan svikte.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

On 9/10/2021 at 11:33 AM, Sitka said:

Syns 7000 er alt for mykje for eit slikt sikte. Får jo eit bra brukt eit for det.

Ser den, grunn til jeg spør er at jeg ser de er produsert med schotts glass og har 12år garanti... har tittet igjennom et på skytebanen og kunne ikke se store forskjellen mellom den og min zeiss v6 i overskyet lys på dag tid. Skal ha til reserve børsa..    brent meg på brukt tidligere..  

Link to comment
Share on other sites

Den er veldig lik på Vector som Jaktdepotet selger for 4995 kr Vector Optics Continental 2-12X50 - Jaktdepotet.

 

  synsfelt Øyeavstand klikk Maks høgde just Lengde Vekt Made in 
Borealis 2-12x50 IR B4A-HO 3,5 til 21,1 100 mm 1/4 MOA 140 MOA 335 mm 605 gram ?

Vector Optics Continental 2-12x50 

3,5 til 21 100 mm 1/4 MOA 140 MOA 335 mm 605 gram

China

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...