Jump to content

Oppgradere arvegods, Husquarna/CG 1900 i 30-06.


Fjordtree

Recommended Posts

Jeg arvet akkurat en Husquarna/CG 1900 i 30-06.

 

Den har en original trestokk uten rekylkappe, som ikke er verdens mest komfortable stokk, men den er lett og gjør jobben som jaktrifle helt fint. 

Et gammelt Weaver kikkertsikte har den også i tillegg til åpne sikter.

Løpet er et relativt tynt løp i kaliber 30-06.

 

Spørsmålet mitt er da:

 

Er denne rifla noe jeg bør beholde i sin originale stand eller er det et godt emne for å fikse opp til å bli en bra "moderne" jakt/banerifle?

En GRS stokk og et nytt løp i 6,5x55 hadde vært helt topp, men da snakker vi rundt 10k i oppgraderinger, og jeg skulle gjerne visst om denne låskassa er noe å satse på.
Jeg kan jo bare kjøpe en ny rifle i ønsket kaliber til omtrent samme prisen, så jeg hadde satt stor pris på noen gode råd her :)

Edited by Fjordtree
Link to comment
Share on other sites

Den synes jeg du skal ta vare på som den er og selvsagt bruke så lenge den går godt. Jo lavere serienr jo mer er de verdt i oss gamlingenes øyne. 3xx xxx - 5xx xxx - 6xx xxx Ønsker du en annen stokk, så ta i alle fall vare på originalen og trenger du ny pipe så er det kanskje ikke nødvendig å skrote den gamle. Ei ekstra pipe opptar ingen plass i den berømmelige våpengarderoben.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

ok, på fin stokk for Sako vixen, Win 70 eller HQ/CG/AZ 1900 kan jeg bruke mer enn 10kkr. Hvor mye tror du det blir ?

(den eneste Boyds valnøttstokk jeg har kjøpt var totalt "livløs", men kan jo være jeg var uheldig da)

Edited by Sku
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...