Jump to content

Castellani


Jegerlærling

Recommended Posts

Hei.

Jeg har ikke hørt om Castellani hagler. Trodde først det var en skyttervest i links du spurte om. For Castellani skyttervester har jeg hørt mye om. Hvis du googler  Castellani shotgun vil du få treff i et amerikansk forum. Hvor det spørres om det samme.....

Jeg klikket ikke videre, så mer vet jeg ikke, men det er mitt tips.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg spurte vår venn Google, kom det opp et treff som sa at hagla var italiensk. Den var ganske lik Antonio Zoli-haglene. Sannsynligvis OK kvalitet.

 

Det kom også opp et 10 år gammelt treff fra den danske Lauritz-suksjonen, der noen hadde bydd 2.200 danske for et eksemplar som hvertfall hadde overflaterust på lukkehakene (på den tida var norske og danske kroner omtrent lik i kurs).

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk. Har forsøkt å Google. Men svært lite som kommer opp. Det er riktignok en italiener. Bruno Castellani og hans sønn Fabbio, lagde noen hagler på 70 og 80 tallet. Er litt bekymret for om den tåler stålhagl. Er vanskelig å finne rimelige førstegangshagler i links. Forresten, har godkjent søknad for 12 gange o/u. Kan jeg da eventuelt kjøpe en enkeltlåter, som selvsagt ikke har pumpe eller halvautomatfunksjon? 

Edited by Jegerlærling
Glemte å skrive etternavnet
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...