Jump to content

PRS ——> Rifle


Brisk

Recommended Posts

Litt usikker på hvilken vei jeg skal gå når det kommer til riflevalg og da kan man jo like greit forhøre seg hva folk bruker og da evt anbefaler andre å kjøpe. 
Vi kan begynne med kaliber:

308.   6,5 creeed.   6,5*55 

308 gir jo løp som varer 3 ganger så lenge som de to andre, men rekylen er jo litt kraftigere. Hva bruker folk/ anbefaler

 

 

1) 200 str i vision chassi gjør løpsbytte osv til en lek, (billige) løp osv.

2) custom action i mdt acc ?

3) tikka t3 i mdt acc da med ctr mag 

 
Hvor stor ulempe er det å benytte 200 str med 5 skudds mag vs de med 10.

 

Dette blir den første prs/ lh rifla jeg lager så kjør på med tips!

Edited by Brisk
Feilskriving
Link to comment
Share on other sites

Det er ingen stor ulempe, men det er en ulempe.

Motsatt er patronene en må bruke for å få 10-skudds magasiner veldig mye dyrere i drift enn x55. Muligens med 6BR som unntak, og da derivater av den. Om du kjenner noen du får hylser av.

Har du ikke ambisjoner eller håp om å vinne stevnet, trenger du ikke tenke på om du har store eller små magasiner, problemet er stort sett at det øker risikoen for krøll av og til.

Samtidig har jeg vel sett flere ødelegge en stage med AICS magasiner som ikke mater enn folk som ikke rekker å bytte 5-skuddsmagasiner.


Folk bruker jo alle alternativene du nevner, og det vil være delte meninger.

Det er fordeler og ulemper med alt. Men rett customkasse, ACC og gode magasiner - så kan folk ryke sammen om hva som er rett customkasse...

 

K

Link to comment
Share on other sites

STR er tett på fasit i Norge, rett og slett fordi den er skambillig med tanke på hva du faktisk får, selv om Vision er ganske kostbar...

 

Tror ikke man får brukt CTR magasin med chassis, det må oftest brukes en karbon/glassfiberstokk hvor en kan montere originalt underbeslag. Men på en annen side så hjelper chassis på en del av problemet med AICS, som er at det er litt kresent på avstand mellom låskassen og underbeslaget. 

 

Ville sett på Ultimatum De Facto i feks 6.5 eller 6mm Creedmoor hvis den kommer ut snart, eller aller helst 260 pga tilgang på hylser man kan forme. Tikke fotavtrykk og mulighet for Remington 700 avtrekk, så mye gromt å velge i. Custom kasse med avtrekk og tykk matchpipe fra kvalitetsprodusent billigere enn en standard T3.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Kommer ikke unna STR til denne bruken nei. 

Likevel så hadde jeg helt sikkert bygget noe annet bare for at...

T3 6,5x55 med pipe fra 200STR, en eller annen karbonplank som aksepterer originalt underbeslag og et 10-skudds WR-magasin. 

 

Om det duger til PRS aner jeg ikke. Mulig boltstopper og boltmuffe ikke tåler bruken. 

Det er forøvrig ikke sikkert at det er dyrt nok heller. 😉

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Runarash said:

Jo, det for man. Både krg bravo og vision leverer chassi som tar ctr magasin. Bare å sjekke skytterlinken for vision og astrosweden for krg bravo.

Ok, man får noen, men de aller fleste som feks ACC kommer med magasinbrønn til AICS.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...