Jump to content

Lettest med lys?


BigBore

Recommended Posts

Har lest disse trådene. Men her er det kun vekt som er kriterie og ikke at det er lys i den. 
Skal kjøpe Montana el Fieldcraft som skal bæres i hånden (ikke i sekk eller i reim) på hjortejakt i bratte lier. Har lys i alle sikter og har blitt litt avhengig av det. 
må da selvfølgelig være lettere enn en z6i 2-12 og z8i 1-8. 

Edited by BigBore
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

En Z6i 1,7-10x42 på 490 gram seiler frem som en het kandidat... Eneste minus jeg ser med denne er litt stort okulær. Bra optikk og relativt grei vekt. Kan jo hende jeg bare bruker min Z6i 2-12 på 540 gram. 

OM jeg skulle bytte til Leupold så måtte det ha blitt en VRX 3-9x40 og den veier 434 gram. 

Noen som har forslag til bedre eller tilsvarende z6i med lavere vekt? 

Link to comment
Share on other sites

Vekta skal være ganske nøyaktig. Har akkurat kontrollmålt den nå nettopp med de to kontrollvektene som følger med til RCBS Chargemaster vekta (er ikke samme vekt), og det er spot on, helt nøyaktig uten desimaler. Selvfølgelig mulig at det er en feilmargin desto høyere den måler.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg fått Fieldcraft`n...  og det set ut til at 43mm okular ikke blir et problem. Kan også bruke 50mm med de laveste Talley ringene. 
Noen nye forslag når dette kriteriet bortfaller. 

Edited by BigBore
Link to comment
Share on other sites

Fikk prøvd den i dag. 😃 Men bare på 60 meter. 
Det ser lovende ut. Ladningen jeg hadde til en annen 308 gikk greit. De 3 er skutt med støtte over en stolrygg. De 5 er skutt stående. Ja det var sikkert litt flaks, men jeg synes den var helt topp å skyte med. 
Men stusser fortsatt over tung hevarm. Noen som har demontert dette? Mulig det må rengjøres innvendig og oljes opp. 
 

2B870DB9-FA82-4AB0-9279-D0A4519BE822.jpeg

1E2C2C02-3E27-45ED-B5E7-F031E507716D.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...