Jump to content

Valg av .22lr-våpen. Demper?


bk00

Recommended Posts

Da fikk jeg julekort av onkel politi i år jeg også :)

Har kjøpt en 9mm, er på utkikk etter en .22-pistol.

 

Mine kriterier er at jeg skal kunne skyte på hytta osv, helst uten at _ALLE_ naboene ringer politiet. Dermed noe jeg enkelt kan ha demper på.

Liker godt Ruger MKIII, men er vel noe vanskelig å få demper på denne.

 

Forslag ønskes velkommen! :)

Link to comment
Share on other sites

Liker godt Ruger MKIII, men er vel noe vanskelig å få demper på denne.

 

Det er vel en av de enkleste pistolene å dempe. Pipa er helt rund, trenger bare dreies ned litt og gjenges. (Må flytte siktet litt også, men det er kun festet med en skrue, så børsemaker må bore og gjenge et nytt hull). Har du mye penger, kan du jo få alms til å bygge om en med integrert demper. Da ser det bare ut som om den har 6" løp.

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde en Browning Buckmark med demper.

Fungerte kjempebra.

Framsiktet var tatt av under gjenging og montert på samme plass.

Demperen var lang, men hadde mye plast i seg, så du merket den nesten ikke.

 

Skulle egentlig ha den til spesialpistol, men solgte den til fordel for ett bedre prosjekt til spes.pistol.

Link to comment
Share on other sites

Zastava får mye skryt og den får du med demper og kikkert til en rimelig penge hos Jaktdepotet.

 

Har Zastava .22-pistol? Finner bare større caliber hos dem. Tenkte du på rifle kansje? (siden du sier med kikkert...)

 

My bad :oops: Så ikke at det var pistol du var på utkikk etter :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har selv en S&W 22s som er mekket opp av forrige eier for bruk med lyd demper. Har fått brukt selve demperen lite, men de som jeg trener med (som stortsett skyter match) mente det var en "ådsel etar" når det kom til vilken ammo som gikk inni. Har selv ikke opplevd klikk eller noe slikt, men skyter med cci standard som har et rykte på å være noe hardt ladet og ikke videre forseg gjort.

 

Så den er nok i hytte kategorien din vil jeg tippe.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Da fikk jeg julekort av onkel politi i år jeg også :)

Har kjøpt en 9mm, er på utkikk etter en .22-pistol.

 

Mine kriterier er at jeg skal kunne skyte på hytta osv, helst uten at _ALLE_ naboene ringer politiet. Dermed noe jeg enkelt kan ha demper på.

Liker godt Ruger MKIII, men er vel noe vanskelig å få demper på denne.

 

Forslag ønskes velkommen! :)

 

Har aldri vært så fornøyd noen gang, som da jeg satte på en Ase-Utra på P-22´n.

Allle tror det er en softgun på første skuddet (og de resterende!)

Link to comment
Share on other sites

Styr unna Sig Mosquito, jeg hadde en slik i ca 3 mnd. Uendelig med matningsfeil og forkilinger,......... æsj orker ikke tenke mer på den pistolen der. Styr unna!!!

 

Har hatt en dempet Buckmark, den fungerte faktisk veldig greit. Har nå mk3 som ikke er dempet men jeg savner faktisk buckmarken, den passet bedre til meg på banen. Sant skal sies mk3'en er meget pålitelig. tror nesten ikke jeg har hatt forkiling med den.

Link to comment
Share on other sites

Styr unna Sig Mosquito, jeg hadde en slik i ca 3 mnd. Uendelig med matningsfeil og forkilinger,......... æsj orker ikke tenke mer på den pistolen der. Styr unna!!!

 

Har hatt en dempet Buckmark, den fungerte faktisk veldig greit. Har nå mk3 som ikke er dempet men jeg savner faktisk buckmarken, den passet bedre til meg på banen. Sant skal sies mk3'en er meget pålitelig. tror nesten ikke jeg har hatt forkiling med den.

 

 

Hei.

 

Så en på banen i dag som hadde kjøpt seg Mosquito. Han slet voldsomt med feil og forkiling han også. Styrer herved unna ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Jeg har både Ase og A-tec. Jeg bruker A-tec`n fordi den er mye lettere enn Ase`n. Men!.. Ase`n demper bedre, det er ikke snakk om mye, men den ER stillere.

 

BB John

 

 

 

Det trodde importøren av ace til UK også. Helt til han testet den.

 

Det var flott med fakta... :lol::lol::lol: :

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...