Jump to content

Remington + chassi + magasin?


Biltema

Recommended Posts

Kort og greit.

Har en gammel rem stående i kaliber 6,5. Rifla har hengslet magasin og trestokk- begge skal byttes. 

Stokken blir en mdt LSS chassi da jeg digger chassi men vil ha noe som er lettere en 200 str en min i vision chassi.. 

Rifla blir å fylle saueren sin plass hovedsakelig på jakt og derfor tenker jeg å beholde den i 6,5*55 bare bytte løp, men også kjøpe ei billig rem rifle i kaliber 338 win mag da disse er såpass billige at jeg da bare kan swappe mellom disse to etter ulikt jaktbruk. Noen som ser problemer med denne løsningen? Til slutt, hvilke magasinløsninger skal jeg gå for i både 6,5 og 338 win? Trenger ikke noen konkurransegreier med 10 skudd, men 4-5 er fint.  

 

Som alltid, takker for feedback 

Link to comment
Share on other sites

Det å ha flere rifler som passer samme stokken er vel aldri dumt, men hvor praktisk det er i lengden kommer vell an på hva du personlig foretrekker og vektlegger. Att begge vil passe i ett MDT LSS chassi stemmer, men du vil naturligvis også trenge magasinløsning til begge kalibere. Reiner med at du tenker 338 win mag ettersom man får billige bruk rifler på finn, altså kaste stokken osv og da bare ta ut avtrekk, kasse ,bolt ,løp for så å bruke i chassi når du skal på storviltjakt? altså tenker du ikke 338 for billig amunisjon ;)

 

Du har ikke spurt om kalibervalg til jakta/jaktformen så jeg skal ikke pøse ut med meninger, men ett tips fra min side er kanskje å heller kaste løpet i 6,5 og heller gå over til 30-06 om du er ute etter mulighet for å strekke holda litt lengre enn 6,5. 6,5 er ett ypperlig kaliber både til jakt og bane, men siden du har 200str så tenker jeg att etter å ha byttet mellom 6,5 og 338 noen ganger att du ender opp med ei rifle i 338 permanent og at du bare bli å skyte 6,5 gjennom saueren. Tanken her er rett å slett att du da faktisk sparer en del penger.. ved å ikke kjøpe nytt løp i 6,5, ikke kjøpe enda ei rifle, ikke kjøpe magasinløsninger til 2 kalibere og ikke må kjøpe magnumbolt.  Men hey, er jo gøy ha noe grovt iblant :) 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Rugerdud said:

Siden de fleste Chassier har AICS løsning så gå for det kanskje? 2 rifler og en stokk passer, men kan jo fort gå lei av å bytte og skyte inn og alt det om du skal bytte noen ganger i året?

Om du får treffpunktforandring av å skru av og på ett chassis, så er det noe galt.

Link to comment
Share on other sites

On 1/28/2021 at 11:02 PM, Dodraugen said:

Om du får treffpunktforandring av å skru av og på ett chassis, så er det noe galt.

Tja, om Chassis er mer stabile enn andre stokker vet ikke jeg. Men jeg opplever ofte at treffpunktet har flyttet seg litt når riflene har vært ute av stokken for puss osv. Og 1-2cm på 100 meter blir fort mye om du skal knalle ned dyr på 3-400 meter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...