Jump to content

Demper med store gjenger


Guest

Recommended Posts

Kona har en langholdsrifle på vei og smeden vil helst lage større gjenger enn m18 pga stor pipeprofil. 
Hva finnes av bra dempere for 300NM som er tilgjengelige med større gjenger enn M18 og klarer stor pipeprofil? 

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, FreeSkier said:

Er det noen som har større enn M18x1? 

Gav "smeden" noen god grunn for hvorfor han absolutt ville gjenge ukurant? Det er jo ikke feil med litt brystning? 

Stoler på ham, han er regnet som den dyktigste smeden her i sverige. Pipa er feit, så det blir mere enn litt brystning. Han kan gjøre m18, men anbefalte større. Jeg heller mot m18 så jeg lettere kan bruke samme demper på flere rifler - lisens, poeng regnet mot safens maks og alt det der. 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, msteiro said:

Jeg tviler sterkt på at den personen som har sagt det er særlig erfaren, isf er det en som er sugen på å selge en dyr customjobb. INGEN dempere i norden selges med 26x1 gjenging.

Han utgikk fra at det var rekylbrems som skal brukes og ser er det flere som har større enn m18. Han er hverken uerfaren eller sugen på å prakke på meg ting jeg ikke behøver. Han sa helt enkelt at det ikke er idealt, men han kan selvsagt gjøre det. Om folk vil snu dette til å snakke dritt om en veldig respektert fagmann så finn en annen tråd. 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, msteiro said:

Hvis det er snakk om noe brems som potensielt er litt mer custom er det én ting, men hvis han anbefaler det mtp demper så er det et faktum at det ikke lages dempere i den dimensjonen, og da er det veldig rart at en børsemaker anbefaler den dimensjonen.

Jeg nevnte ikke ett ord om demper når vi snakket sammen. Han snakket om rekylbrems som han utgikk fra at jeg ville bruke. Noter at spørsmålet ikke var hvilke gjenger jeg bør bruke, men hva som evt finnes av dempere da jeg ikke umiddelbart kjenner til noe på denne siden av atlanteren. 

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...