Jump to content

Villsvinkamera


Espen Faale

Recommended Posts

  • Replies 324
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Du trykker bare på Ctrl og Prnt Scrn på tastaturet ditt. Så åpner du for eksempel Paint som ligger i tilbehørmappa på startmenyen. Deretter trykker du Ctrl og V. Da limes skjermbildet ditt inn der. Du kan deretter beskjære det som du ønsker og lagre det som jpgfil. :)

Link to comment
Share on other sites

ser da vitterlig ut som det er en hønsehauk som sittet og spiser sammen med ravnen her!!

eller en annen rovfugl. vanskelig å se klart.

 

La ut bilde jeg. Har ikke så peil på rovfulger, men det er ikke kråke, ravn eller skjære......

 

hauk.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ser på beina til rovfuglen, så er de uten fjær et stykke oppover. Småskrikørn har fjær helt ned til "ankel"partiet. Dessuten er småskrikørn ganske mørk på undersiden av kroppen. Det er ikke denne rovfuglen. Den er ganske lys på undersiden av kroppen og på vingene, og er fjærløs på beina. Jeg tror fortsatt at svartglente er det mest riktige, men er ikke 100% sikker. Noen som tipper noe annet?? :?:

Link to comment
Share on other sites

Du bare tar bilde med digitalkameraet ditt veldig nærme skjermen........ :lol:

 

Neida..... måtte bare. Jeg trykker "Alt" + "Prnt Scrn", også klipper jeg det til i MS-Paint.

 

Ellers kan du bruke andre programmer som f.eks Snag-it (som gjør det samme som "Alt" + "Prnt Scrn", samt at det har redigeringsfunksjon).

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ser på beina til rovfuglen, så er de uten fjær et stykke oppover. Småskrikørn har fjær helt ned til "ankel"partiet. Dessuten er småskrikørn ganske mørk på undersiden av kroppen. Det er ikke denne rovfuglen. Den er ganske lys på undersiden av kroppen og på vingene, og er fjærløs på beina. Jeg tror fortsatt at svartglente er det mest riktige, men er ikke 100% sikker. Noen som tipper noe annet?? :?:

Svartglente er det definitivt ikke. Var innom tanken jeg også helt til jeg hørte lyden. Da forsvant det alternativet. Passet heller ikke med halepartiet.

 

Småskrikørn er en av de fuglene som går under fellesbetegnelsen spotte eagle, som også består av storskrikørn og indiaørn. Fargene kan variere veldig fra det mørke til det lyse. Likeledes er det stor variasjon på flekkene i brystet på arten. Småskrikørn blir også ofte kaldt less spottet eagle.

 

Du skriver at småskrikørn har fjær ned til ankelen. Det er vel ikke helt riktig. Fjærene på småskrikørn går ned til kneleddet og er hårløse derfra og ned.

Jeg står fortsatt på og er rimelig sikker på at det er en spottet eagle. Lyden passet også til arten.

Men det er godt mulig at det kan være noe annet, så skal ikke være helt bastant.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ser på beina til rovfuglen, så er de uten fjær et stykke oppover. Småskrikørn har fjær helt ned til "ankel"partiet. Dessuten er småskrikørn ganske mørk på undersiden av kroppen. Det er ikke denne rovfuglen. Den er ganske lys på undersiden av kroppen og på vingene, og er fjærløs på beina. Jeg tror fortsatt at svartglente er det mest riktige, men er ikke 100% sikker. Noen som tipper noe annet?? :?:

Svartglente er det definitivt ikke. Var innom tanken jeg også helt til jeg hørte lyden. Da forsvant det alternativet. Passet heller ikke med halepartiet.

 

Småskrikørn er en av de fuglene som går under fellesbetegnelsen spotte eagle, som også består av storskrikørn og indiaørn. Fargene kan variere veldig fra det mørke til det lyse. Likeledes er det stor variasjon på flekkene i brystet på arten. Småskrikørn blir også ofte kaldt less spottet eagle.

 

Du skriver at småskrikørn har fjær ned til ankelen. Det er vel ikke helt riktig. Fjærene på småskrikørn går ned til kneleddet og er hårløse derfra og ned.

Jeg står fortsatt på og er rimelig sikker på at det er en spottet eagle. Lyden passet også til arten.

Men det er godt mulig at det kan være noe annet, så skal ikke være helt bastant.

 

Jeg kan ikke uttale meg om lyden på fuglen, så dreven er jeg ikke på rovfugl men i følge alt oppslagsverk, inkl.internett, så har småskrikørnen små fjør helt ned til ankel-partiet. De fuglene jeg har sett på foringsplassen har ikke dette. De har bare og gule ben.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...