Jump to content

Remington 700


Newhunter

Recommended Posts

Idiotisk svar.

Det enkleste er å svare riktig: Ja.

Men det er ikke veldig enkelt, så på generelt grunnlag vil jeg ikke anbefale å gjøre det selv.

 

Det greieste er å ta den med til børsemaker som kan polere kontaktflater og justere det trygt, evt bytte til lettere fjær.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Newhunter said:

Noen som vet om det er mulig å justere avtrekk på en remington 700 i 3006?

De aller fleste greier dette selv, men en børsemaker gjør nok dette rimelig. Som nemt tidligere i tråden er Youtube din venn, denne filmen er av en eldre 700. De aller fleste avtrekkerne kan en få meget gode kun ved justering, noen få ganger må en polere anleggsflater, det er litt mer arbeid, og krever noe mer kompetanse da avtrekkeren må demonteres mm. 

 

Edited by asterix
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke giddet å følge med på generasjoner med remingtonavtrekk men på riflene jeg har eid i serienr-serier som starter på B og C har jeg selv justert avtekket så det ikke har vært noe poeng i å bytte ut avtrekket. Resultatet av egenjustering på B og C-serier har alltid gitt et meget bra avtrekk. På disse kan man justere inngrep, ettervandring og tyngde.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...