Jump to content

Vaime 6.5 kal lyddemper


Ehytttnes

Recommended Posts

Det var de en lang sak. Har aldri hørt om Vaime, og ble nyskjerring og måtte google litt. Det hjalp dessverre heller ikke.

Grunnen til at jeg likevel svarer er at 2500 for en tilsynelatende gammel demper, som og ser både lang og tung ut,  er at for like mye penger får du en ny demper fra anerkjent leverandør som A-tec eller Hausken. Jeg ville ihverfall visst nok om det jeg kjøper til å finne litt info om det på nett. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nå må dere nybegynnere slutte å tro dere kan Google alt, eller at ingenting skjedde før Google Crome ;)

Vaime var blant de første som markedsførte grovkaliberdempere - og vi var bra rare da vi kom med dem på banen - på 90-tallet ja. 22-dempere fra Vaime (som vel betyr "Stille" EDIT: det betyr "dempet", på finsk) hadde vi tidlig på 80-tallet. De var gode.

2500 får du en solid moderne ståldemper for, så det er for mye for denne antikviteteten, men prøv den, den kan være helt ok. Den kan også ha fått mye juling oppigjennom, og jeg tipper gjengeparitet er ustandard - gjenger utenpå et langt slett sylindrisk parti var in på den tida. Passer gjengene på rifla di så why not. Men ikke 2500,- og heller ikke 250...

 

K

Edited by M67
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, M67 said:

Nå må dere nybegynnere slutte å tro dere kan Google alt, eller at ingenting skjedde før Google Crome ;)

Krister jeg innser vi er i en overgangsperiode der vi må la gamligene tro de fyller noen hull mens vi venter på at alt at av det er verdt å bruke tid på, er tilgjengelig på nett 😂

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hyggelig å se utviklingen i tråden! Jeg tok med meg feedbacken deres til kompisen, og det kan høres ut som att nostalgi er ett gjennomgående tema i debatten her ja. Jeg bydde han uansett 500,- og fikk den for det. Men det ble ingen rifle, så om noen av dere entusiaster her inne ønsker en gammel Vaimo demper, kan den sendes mot mot selvkost :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...