Jump to content

Trenger tips til gøy skyteativitet i forbindelse med jula...


Woff

Recommended Posts

:) Det går fort mot årets siste treningskveld i klubben min, og som vanlig skal vi prøve å

få til noe morsomt for skytterne som møter opp. Vi har satt opp siste kvelden som 'Juleskyting'..

Er det noen her som har tips til morsomme aktiviteter (med pistol eller revolver) som vi kan bruke?

Jeg er på jakt etter noe som alle kan delta på og som også våre nybegynnere kan få til...

Og helst uten for mye søl........

(Fjordårets oppgave var å skyte på 4 mindre figurer som var festet på baksiden av en helfigur. Alle måtte skyte

med den samme gamle revolvereren som klubbformannen hadde i samlingen sin..)

Jeg håper at det er noen som har noen gode forslag! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har skutt mye på bowlingkjegler, få dem av bordet så fort som mulig.

Aldri hatt problemer med særlig rikosjetter

 

Du ser altså hvor kulene havner etter et treff på kjeglene ? kulene vil vel skifte retning når du treffer en slik kjegle på siden og du har ikke noe styring på hvor den havner så her må man tenke på sikkerheten.

Link to comment
Share on other sites

Når 3 unger får masse nye leiker til jula, så seier det seg sjølv at det blir masse gamle leiker til over, som dei ikkje bryr seg om å leike med. Som regel blir resultatet at ein sekk med gamle leiker havner i søppelet til vårens oppryddning. Så då drasser far med seg gamle leiker i kjelleren og skyt dei i fillebiter, med luftgeværet. :mrgreen:

Det svarte sikkert ikkje på trådstarters spørsmål, men et lite tips, til ein familiefar som kjeder seg i jula... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Heisann......

litt avhengig av avstander og kanskje kaliber dere skyter med men, vi har hatt litt morro med "blinker" som jeg har lastet ned /skrevet ut fra denne siden...http://www.targetz.com/fun01.htm

det skal sies at dette var innedørs og med 22 cal

men her er det litt avhvert som jeg ihverfall ikke hadde prøvd fra før

spesielt å spille dart var rimelig leit ...for en har jo lett for å holde mot "svarten"

 

Bare som ett forslag og riktig god jul til dere alle :D

 

Mvh Tom

Link to comment
Share on other sites

Vi skyter ikke på bowlingkjegler med .22LR lenger ihvertfall! :shock:

Det rekosjerte i hytt og vær så det hylte rundt ørene...

Men med alt fra .32acp og oppover funker fint som bare den!

Bowling-pin/Second Chance er en offisiel skytegren som bl.a NFPS har i sitt program.

 

Ellers må jeg være så barnslig og si at skyting på isbiter, støpt i frysebeger, isbokser eller liknende er svært festlig :lol:

Om der er kaldt der du bor kan du fryse en masse slike på forhånd.

Jeg liker ihvertfall å skyte på litt annet enn papp innimellom.

Link to comment
Share on other sites

Vi har brukt å henge opp stålblinker på passende avstand, f.eks 15 meter.

Skytteren sitter på en stol og klokka starter idet han reiser seg. Så lading med 6 skudd, og de andre på standplass teller treff.

Når 6 skudd er skutt tømmes og legges våpen ned mens skytteren løper rundt skytterhuset. Så lading og skyting med 6 nye skudd, ny runde rundt huset og så til slutt 6 skudd til, og klokka stoppes idet våpenet er er tømt og lagt på bordet.

 

Poeng regnes ut slik: antall treff delt på antall sekunder brukt , ganget med 1000.

De raskeste får dette unna på tett over 2 minutter , da med 9mm pistol. Avhenger self. på hvor langt man må løpe og hvor mye snø det er :twisted:

 

Man får bruke 2 magasiner/hurtigladere , og må altså lade 1 gang for hånd.

 

Stålblinkene er også så tunge at de favoriserer voksne kalibre...

Link to comment
Share on other sites

:) Tusen takk for bra tips og innsatsvilje her! Det som kanskje hørtes mest gøy ut var å fryse noen figurerer! Selv om dette er en 25 meters innendørsbane, tåles nok noen små vann-pytter! Vi har også uheldige erfaringer med rikosjetter på bowlingkjegler, så den ideen passer bedre utendørs.. (Går iallefall ikke ut over lysrør og annet inventar.. :P )

Innendørs felt som Fudge tipset om høres også greit ut. Jeg tenker litt på en kombinasjon med vendefigurer / løpende vilt og svinger.. Spørs hva vi rekker i helga! Men det er uansett fint å få ideer som kan brukes for å få til litt moro av og til!

Kom gjerne med flere tips! Alt som kan være litt gøy og spennende og som nybegynnerene kan bli med på er greit å prøve! :idea:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...