Jump to content

Garmin alpha 200i


BlackHillsRoy

Recommended Posts

Såvidt jeg kan se får du inreach og bedre skjerm + programmerbare knapper, noe de sa skulle komme med softwareoppdatering på Alpha 100 også. Neppe noe jeg hadde betalt så mnye ekstra for.

Hadde man spurt meg hva en perfekt hundepeiler hadde hatt så hadde det vært en androidbasert enhet med en blanding av mobilnett og radiosporing som på tradisjonelle peilere, så man kunne lastet ned kartoppdatering osv. direkte til enheten og også hatt større kommunikasjonsmuligheter generelt. For meg så ser Alpha 200 ut som et produkt som er lansert minst 10 år for sent.

Link to comment
Share on other sites

Har en på tur i posten og får vel testet litt i helga. Er vel en bedre skjerm og inreach man betaler ekstra for stort sett. 

 

Hadde de enda fått laget ett kombinert inreach/radio halsbånd snart så hadde jo det vært kjekt :-)

Link to comment
Share on other sites

Testet på ett par to timers turer nå. Liker veldig godt inReach delen der man kan sende/motta sms/posisjoner utenfor mobildekning, noe man jo ofte er uten her oppe i nord. Ellers var funksjonaliteten omtrent som alpha 100. Skjermen er fortsatt langt fra toppmodellene på mobilfronten enda. Likevel trengte jeg ikke ha høy lysstyrke i dag selv om sola ga mye lys, men skjermen virker liksom litt matt og fargeløs. Har jo høyere oppløsning enn alpha 100 så man får noe mer plass på skjermen. Programmerbare knapper var også kjekt. Om dette var verdt de ekstra kronene kommer vel helt an om man ønsker inReach bakt inn i peiler eller ikke. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Brukt den 16 dager utenfor dekning nå i elgjakta. Fungerte stabilt bra, største fordelen/forskjellen for min del er jo inreach delen som jeg har brukt flittig, mest til sms sending. En ulempe er jo at den tar litt mer plass i lårlomma på buksa enn alpha 100 gjør. En annen ting med min (sikkert en bug i sw) er at hvis jeg disabler noen av kontaktene mine(andre enheter) klarer jeg ikke å enable disse igjen. Da må jeg slette de og pare de om igjen.     

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Har ikke funnet noen måte å sette den i Astro-modus enda.

Nå når det er kommet noen software updates har funksjonen der man skrur av og på kontakter/hunder endelig begynt å fungere skikkelig. Veldig kjekk funksjon hvis man en dag bare skal ha med den ene av hundene sine med og kanskje heller ikke ha med den personen du la inn som kontakt på forrige jakttur.

 

@Thomas Hammerstad hva mener du med dvalemodus for å bytte halsbånd?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...