Jump to content

budsjett hagle


Førstegangsjegeren

Recommended Posts

Hei, jeg er førstegangs jeger og skal jakt for første gang alene i 2020. Jeg har mulighet til å låne en pumpehagle, og en tikka t3x, men ønsker å kjøpe en egen o/u hagle. Fint å ha eget, samt å jakte sammen med en bror. Jeg har et relativt lavt budsjett 3-15k, men jo mindre jo bedre. Kan veldig lite om halge imotsetning til rifle hvor jeg kan en god del. 

 

Er det noen som vet om et ok merke med billige hagler som funker. Den skal helst være 12/76 og 71cm o/u og gjerne med justerbar kinnstøtte da jeg er ung og har et ansikt i endring.

 

Og hva er det verste som kan skje med en billig hagle?

Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, Førstegangsjegeren skrev:

 

Og hva er det verste som kan skje med en billig hagle?

 

At du har mer penger til jaktkort og sånn! 😎

 

En Baikal til 1000-1500kr og ca det samme til en børsemaker for å få montert justerbar kan ( er du litt hendt fikser du deg selv).

 

Om noen minutter kommer noen innpå å begynner å skrive om at du bør kjøpe xx og ut og Baikalen ubrukelig og vanskelig å selge. Ignorer de. Baikal er solid og driftssikker og hva andre håndsverdien på noe som koster 2 kasser pils er betyr null og mix.

 

Lykke til og skitt jakt!

 

Edited by Chiefen.v-2
Link to comment
Share on other sites

Dra innom en butikk som selger våpen, gjerne brukte våpen også. 
Prøv litt forskjellige børser. Jeg hadde sett meg ut en børse til 12-13K og når jeg kom innom og prøvde så passet den ikke like optimalt som en billigere Lanber til rundt 7K.  Kunne selvfølgelig fått tilpasset den andre børsen, men angrer ikke ett sekund. 
Den sier pang hver gang, gjør jeg jobben så detter også fuggeln.

 

Link to comment
Share on other sites

Du skriver at du har ett budsjett på 3-15k dette er jonett forholdsvis bredt spenn da. Men hvis poenget er mest mulig hagle for en «lav» pris, så ville jeg sett etter en eldre beretta. Ligger bla to s55 på Finn for rundt 5k. De kan og dukke opp for 3500. Dette er ett kjempeflott våpen. Jeg har en s55 selv og den fungerer utmerket selv om den er 40 år og har gått x antall skudd

Link to comment
Share on other sites

19 timer siden, bbdg skrev:

Kan du begrunne din påstand

Endel Baikaler er søppel. Det finnes mye grums hengende i våpensjapper med Baikal stempler, så å anbefale Baikal bare fordi den er en Baikal blir feil. Presiser at en snakker om Baikal mod 27 så er det noe annet. Den kan godt være med i en vurdering. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...