Jump to content

Zeiss v8


Eb

Recommended Posts

Hei. har fått tilbud på brukt zeiss v8 2.8-20x56 til 17laken. Har egentlig sett mest på swarovski z6i 2.5-15x56. Skal brukes for all type jakt og en del jaktfelt er planen. Det er veldig mye jaktfelt her i området som er utenom njff regi, så det at den overskrider 12 har ingenting og si. Har bare en børse og trenger derfor noe allround :-)  Skal på toppen av en sauer 202 xt 👍 Er litt bekymra med tanke på vekta.. tror dere v8 blir for tung? Har egentlig vært mest interessert i z6i, men bruktmarkedet er fullstendig tomt på denne.. Så har derfor begynt å se på andre alternativer og snublet over denne. Hva tror folket? blir den unødvendig tung og bøklete?

Link to comment
Share on other sites

Opplevelsen av Optikk fra øverste hylle er ofte styrt av subjektive preferanser.. det som gjør at Zeiss ikke havner på mine børser.. er at de ikke er "kantskarpe" jeg foretrekker det "optiske bildet" i Swarovski framfor Zeiss.. det er ikke det at jeg ikke har prøvd å like Zeiss.. jeg har hatt div V8 og HT sikter på «langtidstest» men de blir som regel fort pakket ned i esken sin igjen..og Swarovski er fort på plass der den hører hjemme..på toppen av riflene mine..

På langholdsriflene mine har jeg kjørt Kahles K624 og K525.. så jeg holder det innad i familien..

Som sagt.. dette er min subjektive mening/opplevelse av Zeiss.. andre står fritt til å ha sine subjektive meninger..

Link to comment
Share on other sites

Ser iaf mange, også av toppskytterne, som bruker denne til jaktfelt. Store sikter veier, men Zeiss er vel ikke av de verste i så måte. Ja, de mangler noe kantskarphet. Hvorfor det er slik, vet jeg ikke. Er dette ofret for bedre ytelser på andre områder? De er iaf blant de beste når det gjelder skumringsegenskaper. 

Link to comment
Share on other sites

Tror dere 17 for en helt strøken v8 2.8-20x56 med tårn inkl linsebeskyttere fram og bak er en god pris? Om det blir handel trenger jeg isåfall ringer som passer på picatinny, så innspil til dette tas gjerne imot.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...