Jump to content

Ruger SR1911 til Kimber Grand Raptor II


Trinity

Recommended Posts

Har i dag en Ruger SR1911 i 45 ACP som har vært trofast på trening og feltskyting en del år. Har fått justert avtrekk hos Bakeren. Eneste jeg ikke liker på den er vel de ikke justerbare siktene av Novak typen.

 

Men etter å ha tafset litt på blandt annet STI i klubben ser jeg at Ruger er nok ikke det mest sofistikerte innen 1911. 

 

Så til spørsmålet,

 

Vil å bytte min Ruger i f.eks en Kimber Grand Raptor II  i 45 ACP oppleves som en oppgradering hva angår "tightness" og slikt? Vil dette i så fall ha noe påvirking på presisjon? 

 

Eller er det kun estetisk? 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Sitter og leser litt på kammeret,og det som gjentar seg veldig ofte er at når det blir stilt et spørsmål, så får man sjelden svar på det man spør om.

Et godt eksempel er her. Trinity spurte ikke om BUL,LES BAER ELLER STI.

Han spurte om Ruger kontra Kimber.

En annen tråd jeg leste var om Oslo Skytesenter, som sporet fullstendig av med maaaaaaaange usaklige kommentarer.

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte meg et justerbart Novak sikte på Brownells til min Ruger, gikk rimelig greit å file til sleiden slik at baksiktet passet. 

Har satt på rødpunkt på denne nå. Mulig du får mange andre 1911 som er mye bedre, men jeg sammenligner denne med min CZ Shadow 2, og foretrekker Rugeren.

 

Selv etter bytte av fjærer og poleringsjobb på avtrekkeren på CZ-en er Rugeren 2 hakk opp.

Men jeg fikk tafset på en Bul1911 av en klubbkompis - den ble levert tilbake lynraskt - feriepengene må brukes til ferie og ikke enda en pang...
 

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Alvin said:

Sitter og leser litt på kammeret,og det som gjentar seg veldig ofte er at når det blir stilt et spørsmål, så får man sjelden svar på det man spør om.

Et godt eksempel er her. Trinity spurte ikke om BUL,LES BAER ELLER STI.

Han spurte om Ruger kontra Kimber.

 

Du kan trøste deg med at det er veldig bra her ift til på facebook, om det hjelper noe ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...