Jump to content

jaktfelt kule til 308?


Ole_Netland

Recommended Posts

er ute etter ei lett og rimelig jaktfelt kule til bruk i 308, noe spesielt dere vil anbefale? har kikket litt på slikt som Sierra MK 135 grs. har tidligere fått en svært god presisjon med remington bulk FMJ 150 grs (ikke sett den på noen år, utgått? ) men det var i en annen rifle. nytt løp nå og tenker å begynne å jobbe litt med å finne ei god ladning frem til jaktfelten begynner, så derfor lurer jeg litt på hva kule jeg skal ta, må være bra tilgang og ikke for ille pris for ønsker å kunne trene så mye som mulig uten av visakortet vrir seg av varmgang...

Link to comment
Share on other sites

Brukt 123 Lapua CE de 2 siste sesonger og den går godt i Sakoen. Før jeg monterte demper brukte jeg 100 gr Lapua HP pga svært liten rekyl. Sist jeg kjøpte Lapua 123 kostet den 1,20 på Jaktdepotet men nå hørte jeg den var steget til 1,85. Har faktisk aldri vært borti en Lapuakule som ikke går godt.

Link to comment
Share on other sites

Skytterlagskuler fra Sierra, Norma eller Lapua. F. eks Sierra MK 150 og 168 grn, Norma DL 168 grn eller Lapua Lockbase 150 grn.

 

I en gammel test av skytterlagskuler som Jørund Lien gjorde for Våpenjournalen var 168 grn Sierra Mk ganske suverent best av alle matchkuler i 30-kaliber som var på markedet da.

 

Skytterlagskuler er billig og bra.

 

U

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...