Jump to content

Tofot fra Canada returnert direkte fra tollen


FreeSkier

Recommended Posts

Bestilte i starten av november en CKYE-pod direkte fra MDT i Canada. 

Syntes det tok litt vel lang tid, men tenkte at slik var det bare. 

 

Men, så fikk jeg nå beskjed fra MDT at den var returnert til de. De har sporing til tollen, og at den ble returnert fra der. Og beskjeden var at den var "unclaimed". Uten noe mer forklaring utover det. 

 

Addresse og alt er i orden. 

 

Det er jo ikke noe som skal tilsi at denne skal bli stoppa i tollen? 

 

God jul til alle Kammerater! 😊

Link to comment
Share on other sites

Sendinger får noen ganger nytt sporingsnummer hvis de bytter transportør når de kommer inn i landet slik at den ikke lenger er synlig på opprinnelig sporingsnummer. Kan det være at den har ligget en stund på ditt lokale "postkontor" uten at du har fått det med deg og at den deretter har blitt returnert?

 

God jul!

Link to comment
Share on other sites

Har aldri fått noe som helst sporingsnummer. Heller ikke hentemelding i posten. Men det kan jo være at det har skjedd en glipp hos posten ift. at de ikke har varslet meg. Og at da pakka har ligget på lokalt postkontor, uten at jeg har fått beskjed fra posten. Det skulle ikke forundre meg, er ikke overimponert over posten siste åra.

 

Takk for tips @jjrckd! God jul😊

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fått returnert flere sendinger bare i år. Ikke en lyd fra posten. Ene gangen purra jeg sender, som da akkurat hadde fått pakka tilbake - og sporinga viste jo at den hadde vært her på Kiwi Den andre så fikk jeg purring fra leverandør om å betale ekspedisjonsgebyr, siden jeg ikke hadde henta pakka... 

 

K

Link to comment
Share on other sites

19 minutter siden, Elgjaeger skrev:

Jeg har også en slik en på på vei over, har fått sponingsnr med DHL, er nettopp sendt fra Canada. Hvilken transportør håndterte din @FreeSkier?

Jeg fikk aldri noen sporing fra MDT på pakken. Så har ikke anelse. Satser på jeg får det denne gangen, så jeg kan følge med👍

 

Nå har jeg vært borti kundeservicen til MDT to ganger (det ble kluss med betalingen pga. sperre på kortet mitt da jeg bestilte), å må bare få sagt at den kundeservicen har vært helt topp! Veldig hyggelige og behjelpelige👍 

Så selv om det skar seg litt i ett eller annet ledd nå, så er jeg imponert over servicen. 

Så satser jeg på at leveringen går smertefritt denne gangen😊

Link to comment
Share on other sites

Jeg har opplevd det samme som M67. Ingen melding, eller melding på mail (sjekker SVÆRT sporadisk). Den siste gangen det skjedde kunne ekspeditøren på den lokale coopen fortelle at det tydeligvis varierer hvordan posten varsler. Én uke hadde de sogar visstnok bestemt seg for å varsle på altinn av alle ting... gikk en hel del pakker i retur da... 

Link to comment
Share on other sites

Postens sporings app kan være nyttig, har flere ganger fått varsel i fra appen om pakke på vei, uten noen annen form for varsel fra posten. Som regel så tikker det inn både sms og mail, samt hentelapp i postkassen to dager etter at pakken er henta, men ikke alltid...

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som det er litt utfordringer med posten innimellom, og at det sikreste er å få fatt i sporingsnummer så man kan følge med selv..! 

 

Men da virker det vertfall som at det ikke er MDT sin feil. 

 

@Elgjaeger jeg mener MDT også skrev at det kom til å ta tid for de å få sendt pakker etter black friday, så kan være det som gjorde det tok ekstra tid. De hadde mange gode tilbud, så de solgte sikkert mye. 

Min pakke ble sendt ganske fort. 

Men det hjelper lite når man ikke får varsel om at den er framkommet 🙈

Link to comment
Share on other sites

@FreeSkier, det stod på hjemmesiden at det kunne ta opp til to uker før Black Friday ordre ble sendt, derfor tok jeg kontakt med MDT etter to uker og fikk bekreftet at ordren var OK og at de holdt på å finne ut hvordan best sende ordren. Bra oppfølging fra MDT. Så fikk jeg shipping nr fra DHL den 22/12 med henvisning til MDT ordrenr. samt en egen mail fra MDT med henvisning til DHL  shipping nr.

 

Hadde bare de norske leverandørene vært interessert i å selge hadde jeg kjøpt av de. Men når hverken Vertebrae eller SK Guns gidder å svare på mail så bestilte jeg direkte.

Link to comment
Share on other sites

Okay @Elgjaeger, da får jeg satse på at jeg får sporing også denne gangen👍

 

Jeg fant ikke ckye-pod med arca feste i norge, så da bestilte jeg direkte. 

Angra litt på jeg ikke venta til black friday men😉

 

Jeg fikk veldig god service fra vertebrae da jeg bestilte brems sist i oktober, så har god erfaring med de. Men sjekka ikke om de kunne ta inn ckye-pod med arca da jeg ville ha det. De hadde vel uansett måtta bestille fra MDT, så jeg tenkte det var like greit ta det direkte. 

SK Guns var jeg ikke klar over fantes. 

 

Får sjekke de også neste gang👍

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...