Jump to content

Problemer med leirdueammo Remington 870


Glensen

Recommended Posts

Jeg har et besynderlig problem med min 870. Nå jeg skyter med leirdueammo, vil ikke alltid utdrageren ta med seg tomhylsen. Dette skjer på kanskje 1 av 20 skudd.

Etter min oppfattelse skal ikke ladningen ha noe å si på ladeprossessen med en pumpe i det hele tatt, men dette har aldri hendt meg med jaktammo.

Det er heller ikke problemer ved tømming av kammeret for uskutt ammo.

Dette er med 3.5" kammer.

 

Er det noe jeg gjør feil, eller er det haglen i seg selv det er noe feil med?

Link to comment
Share on other sites

Det kan være lengden poå Cullot'n (altså messing biten nederst) Jeg har hatt (Har) Pumper som har vært kilne på det.

 

Dette problemet har jeg også med eley med den korte Cullot`n. Jeg har også remington 870 pumpe.

Har aldri hatt problemer med den lange Cullot`n på eley patroner. :?

Link to comment
Share on other sites

har opplevd culotèr på billig lerdueammo som henger i kammeret på andre hagler, og må ut med mild vold. spesialt kombinasjonen av min kal 20 russerhagle og nike lerdueammo har krevd ganske mye banning.

en mulig løsning kan være polering av kammeret, om du ikke bare bytter ammo.

en mulighet er sliten utdrager, forsøk å bytte denne om det ikke hjelper med lett polering.

biltemas honingsverktøy for bremsecylindere passer i kammeret og koster ca 50 spenn, om du ikke bare tar fint smergelpapir på en pinne og sliper forsiktig.

Link to comment
Share on other sites

Det har vært litt problemer med noen billig patroner,har sett flere tilfeller av at hylsene ikke vil ut av kammeret etter avfyring på noen våpen.

Har forstått det slik at plasten i noen patroner er for tynn slik at hylsa sveller opp for mye etter avfyring ?

Hvilken type ammo skyter du med ?

 

Greien er at mekanismen går helt fint, men den skutte patronen blir igjen i kammeret. Fjerner jeg den (de) ny(e) uskutte fra kammeret, kommer tomhylsen som en drøm på neste ladegrep. Denne klikken fører ofte til at jeg får to skarpe ut av magasinet under utbedring av funsjonsfeilen. Følger jo lite med på utkastet da jeg er mer opptatt av neste due...

 

Angående ammo, så har det tidligere vært den billigste på xxl, men nå kjøpte jeg Kent Champion Steel Competition (litt besynderlig med denne ammoen er at det står 12 g på pakken, men 24 gms på patronen). Begge med kort cullot. Har aldri prøvd jaktammo med kort cullot i haglen. Kanskje derfor jeg ikke opplever dette på jakt...

 

Jeg løser enkelt og greit problemet med å ta med en annen hagle på banen, men greit å vite at kort cullot ikke blir med på jakt med 870en.

 

Forresten fint å høre at det er flere som har hatt slike problem, og at jeg selv ikke er HELT inkompetent.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg og samboer'n har samme problem på våre 870 magnumer. Etter å ha snakket med svoger'n (bharsvik) så er det snakk om ei justering av utdrager'n som skal til. Etter div bannskap så har jeg ikke fått til å demontere utdrager'n enda. Men håper det skal bli tid til noe slikt i jula over en Cognac :-) :-)

 

 

John-A

Link to comment
Share on other sites

jeg kjøpte meg for kort tid siden en remington 870 og har brukt den på leirdue bane, opplevd som nevnt her en gang, det var da med nor first steel patroner av kjipeste sort, halv pakke som lå i gjen.. skutt ca 400 skudd med rio og gyttrop uten slikt problem. men det som jeg har opplevd er at det av og til er nesten som at ladegrepet sitter fast, som om jeg ikke har skutt, men plutselig slipper det, noe tips til hva det kan være?

Link to comment
Share on other sites

jeg kjøpte meg for kort tid siden en remington 870 og har brukt den på leirdue bane, opplevd som nevnt her en gang, det var da med nor first steel patroner av kjipeste sort, halv pakke som lå i gjen.. skutt ca 400 skudd med rio og gyttrop uten slikt problem. men det som jeg har opplevd er at det av og til er nesten som at ladegrepet sitter fast, som om jeg ikke har skutt, men plutselig slipper det, noe tips til hva det kan være?

 

Jeg hadde samme problemet, og jeg plukka hagla i småbiter og pussa og olja inn alt. Har ikke hatt problemet siden. Jeg synes egentlig det var litt rart, for hagla var ikke utpreget skitten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde samme problemet, og jeg plukka hagla i småbiter og pussa og olja inn alt. Har ikke hatt problemet siden. Jeg synes egentlig det var litt rart, for hagla var ikke utpreget skitten.

 

 

jeg har gjort det samme selv og nå, tatt den godt fra hver andre (det jeg fikk fra hver andre) pusset godt og satt inn med olje og litt maxi glide (slikt som DFS skyttere har på sluttstykket) så får se i romjula hvordan det går når vi skal til å skyte etter leirduer igjen.

Link to comment
Share on other sites

Heisann :wink: Jeg har en 870 Wingmaster fra først på 80 tallet... en periode brukte jeg den til konkurranse også :) Har aldri hatt noen problemer med den av noe slag... Men med jevne mellomrom plukkes den ned å rengjøres nøye... En av de tingene som veldig ofte er et problem med våpen er at de får alt for mye olje... Olje å støv osv. er en hyppig årsak til treghet i mekanismer da dette blir nesten som lim etter en tid... Jeg bruker ofte å sett inn med fettløser å blåse rent med forsiktig bruk av trykkluft, tørke godt rent å ha en dråpe olje på glideflater å du får et våpen som er funksjonssikkert.

Lykke til :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...