Jump to content

Friluft/våpenbutikk på innherred?


Arrowhead

Recommended Posts

Nava sport på Stormarkedet på Verdal'n begynner å få litt utvalg i hyllene, og har vel lovt at de skal bli store på jaktutstyr. Langt igjen dit, mener nå jeg. Sportsbutikkene på Levanger fører bare volumsalgutstyr, kondomdresser og skipakker så langt øyet rekker. En og annen Baikalhagle i våpenstativet, ellers intet! :evil:

 

Tror kanskje det er bedre på Steinkjer :?::?:

 

Jeg kjører som oftest til "By'n." (Trondheim.)

Link to comment
Share on other sites

sportshytta er brukanes forretning vil jeg si! greit utvalg i ammunisjon, våpen, klær og annet utstyr både til fiske, jakt og annet friluftsliv. andre butikker på steinkjer er jakt og fangst bua, men dit drar jeg kun når jeg skal ha noe ingen andre fører pga det ligger litt usentralt. ellers er det ikke stort å bry seg med.

 

kompis av meg har handlet seg klær av en butikk i gamle garasjen til ambulansen. de kaller seg visst big5. skulle være bra utvalg i klær men jeg har aldri vært der selv så service og kvalitet vet jeg ikke noe om.

 

når det er sagt bruker jeg som regel å dra til trondheim å handle når jeg er hjemme i helgene :P billigere, stort utvalg av både butikker og varer også er det ikke så voldsomt langt å dra. om jeg bare skal ha noe småtteri så smetter jeg bare innom sakshaug. syns egentlig de har en bedre butikk selv om utvalget er det samme som på sportshytta. men de har den enorme entusiasmen og tar seg tid til deg som kunde så om du skal ha noe spesielt de ikke har så skaffer de det på flekken.

Link to comment
Share on other sites

Du får prøve en tur til Sportshytta i Kongensgata, Steinkjer. Ikke det enormt store vareutvalget (små lokaler), men de har mye kvalitetsutstyr. Og betjeningen er trivelige, og har tålig bra fagkunnskap!

 

Ja, de selger i allefall alltid de beste riflekikkertene som er å få kjøpt for penger. Det har de gjort helt siden jeg begynte å være innom der en gang på 90-tallet. Tasco, Simmon, Shirestone...

 

På nettsidene sine har de lagt ut ett våpen. Ei Beretta-hagle til 20.000. Pris hos en av konkurrentene: 13.990 for samme hagla.

 

Jeg vil vel ikke si at jeg akkurat sliter ut vinylbelegget i sportsbutikkene på Steinkjer.

 

Jeg jakter forøvrig sammen med en av de som driver Big5, har vært innom på lageret og kikka et par ganger. Mye småsnacks der, det er vel stort sett Cabelas-import, såvidt jeg vet. Både de billige "cabelas-merkene" og de litt mer påkostede utgavene. Sistnevnte er vel egentlig å foretrekke. Litt mer camo enn tradisjonelle skandinaviske jaktplagg...

 

Av de "tradisjonelle" sportsbutikkene på Innherred vil jeg definitivt sette L Johansen på Namsos som en klar ener. Selv handler jeg omtrent utelukkende fra Jakt&Friluft, Børselars og div. lokale selgere (som f.eks Big5). Å gå i butikker er ikke helt min greie. Jeg går i fjøset og på jakt. Handler på nett.

Link to comment
Share on other sites

Av de "tradisjonelle" sportsbutikkene på Innherred vil jeg definitivt sette L Johansen på Namsos som en klar ener.

Ikke så ofte jeg er uenig med deg, Jibrag, men når du prøver å annektere deler av Namdalen, og legge det til Innherred, er det like før mobiliseringsordren blir utsendt!

 

L. Johansen og Nava sport i Namsos, som altså ligger i Namdalen, har et mye bedre utvalg enn Steinkjer-forretningene! På det feltet er jeg helt enig med deg!

Link to comment
Share on other sites

Av de "tradisjonelle" sportsbutikkene på Innherred vil jeg definitivt sette L Johansen på Namsos som en klar ener.

Ikke så ofte jeg er uenig med deg, Jibrag, men når du prøver å annektere deler av Namdalen, og legge det til Innherred, er det like før mobiliseringsordren blir utsendt!

 

L. Johansen og Nava sport i Namsos, som altså ligger i Namdalen, har et mye bedre utvalg enn Steinkjer-forretningene! På det feltet er jeg helt enig med deg!

 

Støttes. De nevnte butikker er absolutt verdt et besøk. Har lagt igjen endel surt opptjente på begge. Har ikke vært på L.J. siden de utvida, men får vel kikke innom i jula en tur.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...