Jump to content

Ceracoat vs duracoat vs re-blånering ( drilling)


Recommended Posts

Hei, er klar over stortråden om duracoat, men finner ikke noe som stiller disse tre opp mot hverandre.. 

 

Jeg har en Sauer Drilling som er noe punktvis slitt i blåneringen  (som gir meg skikkelig OCD) og som jeg vurderer å coate slik at jeg kan roe litt ned på oljearsenalet på tur, samt at jeg slipper å ha oljeOCD om det skulle finne på å regne/snø på jakt. ( Ja, pusser uansett etter tur, "men læll" )

 

Dette er våpen jeg har null planer om å selge, da det tok meg 4 år å få fatt i det, å jeg vil gjerne bevare det så lenge som mulig så jeg forhåpentligvis kan ha det i ett tiår eller 2. 

 

Nå kunne jeg tenkt meg å fått gitt det enda mer oppmerksomhet ved sesongens slutt mot nyttår, å da stiller man spørsmålet: 
Re-blånere? Leser at det kan være skummelt mtp at man kan ende opp med 3 løp. 

Duracoat eller ceracoat? isåfall, hva vil være best?

 

Og er det noen i Trøndelag som eventuelt kan hjelpe? ( ja vet man kan gjøre det selv, men så kan man slippe å kjøpe utstyret)

 

Banner sikkert i kirka nå, men så er det mitt våpen og jeg som skal bruke det ;) 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har den drillingen jeg tror du har, en gammel ærverdig Sauer, dropp all nymotens behandling som dura- eller ceracoat. Slik coating på et flott tradisjonsvåpen ville i hvert fall påført meg en alvorlig og kronisk OCD-lidelse (jeg er også medlem av den klubben!). Ta heller kontakt med Vågsland eller han svensken det er referert til i den andre tråden, og få alle pipene brunert på nytt. Det fortjener både du og våpenet ditt.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...