Jump to content

Sauer 100 hot or not


wp1987

Recommended Posts

Brukt Sauer 100 i "innbytte" + 12-14k i kontanter kan resultere i ei veldig fin rifle som holder verdien betraktelig bedre for eventuelle senere investeringer.. Totalpris er jo nesten i brukt R8-land og man får en veldig fin Sauer 202 med alt det innebærer av billige tilgjengelige løp.

Edited by Torf
Link to comment
Share on other sites

Da ender du fortsatt opp med en standard R8 eller 202 og "mangler" sånn sett KKC og tykkere pipe. Sistnevnte koster ikke all verden å fikse på en 202, men KKC koster stort sett det samme uansett.
Tykkere pipe til R8 koster vel 12-15k? Hvis du ikke slakter den pipa som står i og setter inn nytt emne, da slipper du unna med 6-8k kanskje?
Brukt R8 med KKC og tykkere pipe koster da fort opp mot 40k, 202 tipper jeg lander på rundt 30k.
Tar forbehold om at jeg har oversett noe vesentlig i mine anslag.

Begge er kjempegode våpen, men å koste på en Sauer 100 er absolutt ikke bortkasta penger hvis du liker børsa.

Jeg liker den faktisk så godt at selv om jeg har mye annet i skapet fra før så kan det fort bli en sånn etterhvert her. 

Link to comment
Share on other sites

Jaktmatchpipene til våpensmia går rett i 202 skjeftene uten modifisering. Orginalskjeftene til 202 er helt greie å skyte med. Org jaktmatch forskjefte dukker opp på finn med jevne mellomrom. Da passer alle STR piper rett i.

På R8 hadde jeg bare montert en frontmontert ståldemper fra Ase Utra.

Der er også orginalskjeftene veldig bra. Synes R8 orgskjefte med ettermontert justerbar kolbekam er bedre enn Kkc.

Edited by Torf
Link to comment
Share on other sites

Børsemakeren fikk ikke helt til KKC på min Sauer 100 9.3. Fikk da problemer med matingen og magasinet fikk liksom ikke den fjærende motstanden på slutten som i orginalstokken. Kan jo være det var noe galt med KKC stokken(ubrukt) jeg kjøpte på finn.no til halv pris? Denne rifla har jeg siden solgt til en kompis som syns den var helt grei slik.

 

Nå har jeg en stk standard Sauer 100 igjen i 6.5x55 som jeg liker veldig godt.

Link to comment
Share on other sites

20 timer siden, wp1987 skrev:

Har ei sauer 100 eg er begynt og bli rimelig glad i, vurderer og oppgradere denne med kkc stokk og lengre og tykkere løp

Eller er det betre og legge vekk pengene og heller kjøpe ny børse til vinteren? 

Ser ingen grunn til å ikke koste på en Sauer 100. 

Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, wp1987 skrev:

Passer ikkje kkc stokken bolt on?  (+bedding)

Kva er vekten på kkc vs std? 

 

Man må borre ut den beddeblokken i alu/stål som er ifront  på originalskjeftet og lime/bedde den inn i kkc stokken. 

Vekten husker jeg ikke, ble tyngere i alle fall. Var kjekt på 9.3en å få litt mer vekt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...