Jump to content

Lørdagsskyting på Løvenskiold!


Peacemaker

Recommended Posts

Hei!

 

Er det noen som veit når skytinga på Løvenskiold begynner på lørdagen - jeg veit at det slutter klokka 13.00, og om man må være noen form for medlem for å skyte der?

 

Tenkte jeg skulle steppe opp med ny-rifla og få skutt litt på lørdag...

 

Kanskje det er noen som veit om Lygna har lørdagsåpent og?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Lørdagsskyting på 100 meter'n administreres i år av Skarpskytten. Det er nemlig slik at det laget som har fredagskveldene, også har anledning til å arrangere jegerskyting på lørdager. Og i motsetning til andre lag på Løvenskiold, så har jegergruppa i Skarpskytten valgt å bruke denne retten! :D

 

Jamfør terminlista vår, så starter første jegerskyting fredag 28. mars! Se alle datoer på http://skarpskytten.no/jeger/default.asp?aar=2008

Link to comment
Share on other sites

Lørdagsskyting på 100 meter'n administreres i år av Skarpskytten. Det er nemlig slik at det laget som har fredagskveldene, også har anledning til å arrangere jegerskyting på lørdager. Og i motsetning til andre lag på Løvenskiold, så har jegergruppa i Skarpskytten valgt å bruke denne retten! :D

 

Jamfør terminlista vår, så starter første jegerskyting fredag 28. mars! Se alle datoer på http://skarpskytten.no/jeger/default.asp?aar=2008

 

OK - vis oss at dere kan få til samme regularitet som OJFF!

Link to comment
Share on other sites

OK - vis oss at dere kan få til samme regularitet som OJFF!

Hva mener du? Er du redd for at det ikke er arrangører tilstede på angitt dato og tid? Klarer ikke helt å tolke dette på annen måte... :)

 

Når jegergruppa i Skarpskytten sier at de skal arrangere på fredag og lørdag, ja, så blir det slik.

Skarpskytten er som mange andre skytterlag i DFS, helt avhengig av et godt samarbeid med jegerne, aller mest økonomisk, men også gjennom det faktum at en aktiv jegermasse spinner av seg med rekruttering til skytterlagets primærfunksjon, nemlig baneskyting som konkurranseform.

Heldigvis har vi en meget klarsynt leder av jegergruppa som fullt ut har forstått rollen som ei jegergruppe skal ha i et DFS-skytterlag.

 

Last ned Rifleposten som du finner på nettsida, så ser du hvilken rolle jegerne har i Skarpskytten, og at de blir tatt på alvor! Der finner du også informasjon om hvordan du melder deg inn, evt send meg en PM, så skal jeg fikse det for deg! ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal love deg at lørdagsskyting utenom ordinær skyteprøvesesong skal være et samarbeidsprosjekt mellom lagene på Løvenskiold. Skarpskytten har på ingen måte klarert at laget skal ha eksklusiv lørdagsskyting utenom prøvesesongen, i noen større grad enn det er eksklusivt for OJFF i dag. Men selvsagt har laget lik rett til å være med på den morroa som alle de andre samarbeidspartnerne på banen. Følgelig er lørdagene fra 1. november i beste fall et samarbeidsprosjekt, noe som ville vært veldig hyggelig om det ble realisert.

 

I skyteprøvesesongen følger fredager og lørdager hverandre på vanlig måte.

 

Dette til orientering. Og gjerne til videreformidling om ledelsen i Skarpskytten har problemer med å finne kontaktinformasjon til de andre lagene på 100m banen.

 

Tron

Formann OJFF

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal love deg at lørdagsskyting utenom ordinær skyteprøvesesong skal være et samarbeidsprosjekt mellom lagene på Løvenskiold. Skarpskytten har på ingen måte klarert at laget skal ha eksklusiv lørdagsskyting utenom prøvesesongen, i noen større grad enn det er eksklusivt for OJFF i dag. Men selvsagt har laget lik rett til å være med på den morroa som alle de andre samarbeidspartnerne på banen. Følgelig er lørdagene fra 1. november i beste fall et samarbeidsprosjekt, noe som ville vært veldig hyggelig om det ble realisert.

 

I skyteprøvesesongen følger fredager og lørdager hverandre på vanlig måte.

 

Dette til orientering. Og gjerne til videreformidling om ledelsen i Skarpskytten har problemer med å finne kontaktinformasjon til de andre lagene på 100m banen.

 

Tron

Formann OJFF

For å ta det siste først, så er nok Rifleringen/Riflekomiteen informert om dette, noe annet ville overrasket meg, det er i hvertfall slik jeg har oppfattet det fra lederen i jegergruppa hos Skarpskytten. :)

Og hvis du ser på linken, så er det snakk om fra slutten av mars og fremover, altså sannsynligvis i den oppsatte prøveskytingsperioden.

 

Men jeg er rimelig ny i Skarpskytten, så et lite forbehold må jeg ta, det kan jo være at terminlista som er lagt ut faktisk er feil da. Jeg kjenner heller ikke godt nok systemet rundt alle baner der oppe etc. Jeg mener å ha registrert at OJFF bruker 100 meters banen til oppskyting, eller foregår det kun på hjortebanen?

 

Jeg bare svarte på spm om det var noen lørdagsåpne baner på Løvenskiold, og det er det jo!

 

Forøvrig, om man melder seg inn i Skarpskytten (eller annet DFS-lag på Løvenskiold), så får man også tilgang til 200 meter'n på de lørdager som er åpne for trening. Refererer også her til terminlista for Skarpskytten, og for Rifleringen/Riflekomiteen.

 

Det viktigste er vel at folk kommer seg på banen og får trent! ;)

Link to comment
Share on other sites

Det viktigste er vel at folk kommer seg på banen og får trent!

 

Det er vi enige om. Og det er ikke noe motsetningsforhold mellom klubbene på 100m banen. Det regner jeg med at ingen søker å skape heller, jeg har bare registrert at Skarpskytten også tidligere overfor våre folk, og overfor Oslo vestre, har antydet at "de har lørdagsskyting i år". Men dette gjelder altså bare oppskytingssesongen. Det er litt viktig, i og med at DFS lagenes evne til å holde banen oppe har vært mildt sagt vekslende. Det er jo greit så lenge det bare går ut over dem, og ikke "kundene".

 

Tron

Link to comment
Share on other sites

OK - vis oss at dere kan få til samme regularitet som OJFF!

Hva mener du? Er du redd for at det ikke er arrangører tilstede på angitt dato og tid? Klarer ikke helt å tolke dette på annen måte... :)

 

Når jegergruppa i Skarpskytten sier at de skal arrangere på fredag og lørdag, ja, så blir det slik.

Skarpskytten er som mange andre skytterlag i DFS, helt avhengig av et godt samarbeid med jegerne, aller mest økonomisk, men også gjennom det faktum at en aktiv jegermasse spinner av seg med rekruttering til skytterlagets primærfunksjon, nemlig baneskyting som konkurranseform.

Heldigvis har vi en meget klarsynt leder av jegergruppa som fullt ut har forstått rollen som ei jegergruppe skal ha i et DFS-skytterlag.

 

Last ned Rifleposten som du finner på nettsida, så ser du hvilken rolle jegerne har i Skarpskytten, og at de blir tatt på alvor! Der finner du også informasjon om hvordan du melder deg inn, evt send meg en PM, så skal jeg fikse det for deg! ;)

 

Du har tolket mitt innlegg helt korrekt, og jeg finner ditt svar beroligende. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
Like greit å bare melde seg inn i Skarpskytten da, kan vel ikke skade å være medlem av DFS også ;)

Høres ut som en plan! :) Send PM hvis du trenger litt personlig hjelp til innmeldingen!

 

PS. Alle medlemmer av Skarpskytten som gjennomfører oppskyting FØR sommerferien, kan gjøre dette gratis. Ivrige medlemmer har nemlig en tendens til å betale seg på andre måter, og dette belønnes hos oss, i hvertfall! :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Like greit å bare melde seg inn i Skarpskytten da, kan vel ikke skade å være medlem av DFS også ;)

Høres ut som en plan! :) Send PM hvis du trenger litt personlig hjelp til innmeldingen!

 

Det har gått bra allerede, nå må jeg bare vente på junilønna så jeg får råd til å betale fakturaen ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...