Jump to content

Model 29


Anders Danielsen Lie

Recommended Posts

Til opplysning så er en rustfri utgave av modell 29 en 629. 6-tallet forteller at det er en versjon i rustfritt. Gjelder det meste av S&W revolvere.

En 629 Classic har full underlug, som på f.eks. 5/686, enda disse først kom på markedet rundt 1980. Den "ekte" klassiske modell 29, med halv underlug, kom på midten av 50-tallet. Go figure...

 

Som nevnt lenger opp, så har HH i Danmark flere 8 3/8" 629 inne. Se i deres S&W bruktliste.

 

Ellers er vel PC modellen 629 Hunter det nærmeste man kommer om man vil kjøpe nytt. :

 

 

Edited by Diabolo
Lenke...
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Takker for alle svar! Ja jeg har sett på den PC-modellen.. jeg var kanskje litt upresis øverst for den varianten jeg snakker om var vel strengt tatt ikke stainless men nickel, jf bildene nedenfor. Jeg vet ikke eksakt når disse gikk ut av produksjon. På hjemmesida til S&W står de anført med ARCHIVE: no longer in current production

FEA02CC6-C91E-4CCC-ACC6-12A994F72165.png

9D639875-A585-49E4-A52D-46803F0A05AD.png

Link to comment
Share on other sites

Forniklete revolvere er  av samme karbonstål som blånerte, men dyppet i et elektrolysebad med nikkel istedet for å bli blånert.

Rustfritt kan ellers poleres opp til høy glans, om ønskelig, og er vel det mest praktiske om man har tenkt å skyte våpenet en del.

 

Link to comment
Share on other sites

Denne hadde jeg dratt og hentet selv, hvis jeg hadde hatt plass i "garderoben":

 

S&W 629 Stainless 8 3/8"

 

Det er ikke noe problem å hente våpen i Danmark. Har gjort dette to ganger. Mail ned kopi av ID og kjøpetillatelse, så fikser de eksportpapirer og gir beskjed når dette er klart slik at du kan komme og hente revolveren. Norsk fortolling gikk på 1-2-3.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...